Tweakers zegt: 8,5

Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz 512GB Review

Draak-inc 13 juni 2016, laatste update op 13 juni 2016, 752 views

Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz 512GB

De pro is niet echt pro

Pluspunten

• Mooi design
  • Fijne oplader
  • Mooi scherm
  • Fijn touchpad

Minpunten

• accuduur
  • warmte
  • herrie
  • ondersteuning
  • prijs kwaliteit
  • niet geschikt voor videobewerking

Macbook aangeschaft voor Adobe CS (vnl Photoshop)
Twijfel om air te gebruiken voor mobiel werken en een vaste PC voor het zware werk op kantoor.
Gekozen voor de pro om met 1 apparaat alles te kunnen, ook videobewerking (dus met eigen GPU).

Enorme tegenvaller, accu gaat niet lang genoeg mee om echt mobiel te kunnen werken. Max 4 uur bij word/safari etc. Heb ik het niet eens over photoshop.
Gaat iig terug voor een check. Applecare vind dat je van een machine die aangeprijsd wordt met "tot 9 uur" accu niet meer moet verwachten dan 4 uur.

Voor videobewerking is het helemaal niet geschikt, ik hoor alleen een stofzuiger op de als de fan aanslaat. De macbook wordt ontzettend heet, en je voelt je er niet prettig bij als je er mee moet werken. Denk altijd aan zo'n dikke Duitse toerist op een Grieks ezeltje, het kan wel maar ziet er niet echt gezond uit.

Het feit dat je niet kon upgraden zorgde ervoor dat je natuurlijk bij de 512Gb uitkwam, maar voor videobewerking vind ik dat ook nog krap. dus zit je altijd met een externe disk/NAS. En dan heb je weer een verloopstukje voor nodig voor utp.

Postieve dingen zijn er ook:
Ik pak m steeds vaker omdat hij sneller gebruiksklaar is na openklappen, om even snel te internetten. Scherm en touchpad zijn erg fijn. De Magsafe is handig omdat je niet heel de aansluiting sloopt als je per ongeluk het kabeltje uit de macbook trekt.
Afwerking is goed en het ziet er degelijk uit.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2015) 2,5GHz 512GB?

Reviews door de redactie

"Denk altijd aan zo'n dikke Duitse toerist op een Grieks ezeltje, het kan wel maar ziet er niet echt gezond uit."

:*) _/-\o_