Cooler Master Wave Master TAC-T01-E1C (No PSU, Zilver) Review

manzana 25 juli 2007, 2.045 views

Cooler Master Wave Master TAC-T01-E1C (No PSU, Zilver)

Pluspunten

• zeer stevig, robuust
  • perfecte afwerking
  • alle PCI sloten met thumbscews alsmede zijpanelen
  • uitneembare moederbord tray
  • goede koeling

Minpunten

• weinig ruimte bij inbouwen hardeschijven (ter hoogte van VGA)
  • aluminium is krasgevoelig (voorzichtig vervoeren)

Ik heb de Wavemaster nu iets meer dan een jaar in mijn bezit. Destijds voor zo'n 140 euro aangeschaft zodat ik voor langere tijd (dus ook na een upgrade naar nieuw systeem) een goede kast zou hebben.

Tot dusver bevalt de kast heel goed. De bouwkwaliteit is zeer hoog, alle randen zijn netjes afgewerkt (met als uitzondering het zuiltje aan de voorkant, maar hiervan heb ik geen last ondervonden). Wat ik dankzij deze kast een absolute must vind is een uitschuifbare moederbord tray. Dit werkt zo veel makkelijk bij het inbouwen van een nieuw systeem, wijzigen van koeler of processor dat ik nooit meer anders wil.

Over design wil ik niet teveel zeggen: dit blijft een kwestie van smaak :)

Qua gewicht merk je verder weinig van het feit dat het een aluminium kast is. Eén van de weinige nadelen vind ik het inbouwen van hardeschijven. Vooral wanneer je een hardeschijf ter hoogte van je videokaart wilt inbouwen is het nogal krap; liever had ik gezien dat de schijven in de lengte geinstalleerd konden worden.

Op gebied van koeling presteert deze kast prima; er zijn 3 standaard plaatsen voor 80mm koelers en met een bijgeleverde bracket kun je het paneeltje aan de bovenkant gebruiken voor een 4e koeler. Er zijn 3 Coolermaster 80mm fans meegeleverd die niet superstil zijn, maar ook niet te luid. Aan voor en achterkant had ik liever een 120mm fan gezien.

Al met al een kast waar je lang mee kunt doen. Ik heb nu mijn tweede systeem (alle onderdelen vervangen) in deze kast gebouwd. Een aanrader!

• AMD 64 X2 3800+
  • Asus A8N SLI
  • 2x 512 MB OCZ ValueX DDR400
  • Asus Geforce 6600GT PCI-e
  • 250 GB Maxtor Diamondmax10 SATA
  • NEC3540 DVDRW
  • LG 1710s 17" LCD (1280x1024)
  • Tagan 380W Silent PSU

Heb jij ook een Cooler Master Wave Master TAC-T01-E1C (No PSU, Zilver)?

Heb hem ruim 2 jr gehad (nu een stacker 832) en het is inderdaad een hele fijne kast.

Als je moederbord het toelaat (lees: er geen connectors / heatsinks in de weg zitten) kan je achterin redelijk simpel een 120mm fan modden. Ik heb een fanconverter gekocht van 80 > 120mm. Daar schroef je een 120mm fan op, daarna pak je een oude 80mm fan waaruit je de fan sloopt, zodat je daarop weer die converter + 120mm fan kan vastmaken.

Dat ziet er dan zo uit.
en toch, prima koelprestaties met 3x80mm? sorry, hoe goed de rest ook ontworpen is, da's matigjes tegenwoordig.
Heb je zelf wel ervaring met deze kast? If not, dan is dat wel erg kort door de bocht wat je daar zegt.

Het slaat uberhaupt nergens op, die Wavemaster koelt net zo goed als een Mystique met 120mm fans.
Even voor de duidelijkheid, deze review is eigenlijk behoorlijk gedateerd: "ervaring sinds juni 2004", eerste zin: "ik heb de Wavemaster nu iets meer dan een jaar in mijn bezit". You do the math ;) Ik klikte gisteren ergens op 'opslaan' tijdens het bekijken van oude product reviews en blijkbaar is hij opnieuw gesubmit ofzo, my bad :z

To the point: ik heb deze systeem kast dus nog steeds. Hij houdt ook m'n huidige systeem mooi koel - ik heb even geen stats bij de hand. Maar vooral in bouwkwaliteit heeft deze kast zich bewezen, hij is nu 3 jaar oud en toont geen enkel gebrek; dus geen slecht sluitende zijpanelen e.d.

Weet niet of hij uberhaupt nog verkrijgbaar is in deze vorm, er zijn geloof ik wel wat 'gefacelifte' modellen, maar ik heb het idee dat Coolermaster over de hele range kwalitatief goede behuizingen levert.