Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart) Review

Photonman 10 juni 2016, 504 views

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)

Uitstekende geluidskwaliteit, modern design, en bijna alles is afneembaar. Hierdoor makkelijk schoon te maken en om losse onderdelen te vervangen. Online veel 3rd party accessoires verkrijgbaar. Geen zin om elke 2 maanden nieuwe oortjes of koptelefoon te kopen? Dan is dit de koptelefoon voor jou.

Pluspunten

• Mooi design (mening)
  • Extreem duurzaam
  • Comfortable & Licht
  • Materiaal
  • (Bijna) alles is vervangbaar

Minpunten

• Standaard 3 meter, 6.3mm plug
  • Aan te raden extra kabel te kopen voor telefoongebruik etc.
  • Na loop van tijd veel stof in earpads

*Als je deze hoofdtelefoon wilt kopen voor mobiel gebruik, hou er dan rekening mee een extra kabel te kopen (omdat de goedkope plugs je aux-aansluiten vernielen) die minstens 20 euro kosten*

Ik heb mijn Sennheiser HD 598 nu al zo'n 4,5 jaar zonder ook maar 1 probleem. Dat zeg ik nu wel, maar toen ik hem kocht zat de stof van de hoofdband raar gedraaid en begon te scheuren. Ik heb hier een mailtje over gestuurd naar sennheiser en de retailer, en heb 2 extra hoofdbanden thuisgestuurd gekregen. Klasse natuurlijk!

Het fijnste vergeleken met andere koptelefoons is dat bijna alles vervangbaar is bij de HD 598. De oorkussenens, de kabel, en de hoofdband. Kleine dingetjes zijn hier ook mooi meegenomen: er zit een soort "veiligheid" op de kabelaansluiten, in de zin van als er echt heel hard getrokken word aan de kabel (in gelockte positie), schiet hij alsnog los zodat de aansluiting niet stuk gaat.

De geluidskwaliteit is heel erg goed, ook met mobiel gebruik, maar hou er rekening mee dat er veel geluidslekkage is door het open design. Met een hoofdtelefoonversterker haal je zeker meer uit deze hoofdtelefoon, en je kan ook zien dat Sennheiser dit ook zo ziet door de meegeleverde 3 meter lange, 6,3 mm plug kabel. Ik heb een tijdje rondgelopen met een 6.3-3.5mm plug converter op m'n telefoon wat er echt niet uitziet, en zelfs de aux-aansluiting van mijn telefoon had gebroken.

De earpads worden na (ruim een jaar) wel vies, maar deze zijn makkelijk afneembaar en kunnen zo in de wasmachine.

Heb jij ook een Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)?

Even een kanttekening, deze koptelefoon komt nog beter uit de verf als er een versterker aanhangt maar is absoluut niet nodig. Het is een 50Ω koptelefoon. Ik merkte dat op mijn iphone de muziek toch niet zo lekker klonk als op mijn pc waar deze versterker wel in zat en voor portable heb ik een Fiio X1.