Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins P5 Serie 2 (Aluminium, Zwart) Review

Niek_Luinge 8 juni 2016, 708 views

Bowers & Wilkins P5 Serie 2 (Aluminium, Zwart)

Dit is een fijne koptelefoon! Goed geluid, stevige bas, lichtgewicht, zit prima, mooi design.

Pluspunten

• Design
  • Lichtgewicht
  • Prachtig geluid, goede bas
  • Kabels verwisselen

Minpunten

• Toch wat warm na een tijdje
  • Kan vervelend zitten als hij niet precies goed zit

Een erg fijne koptelefoon! Ik heb deze gekocht met name omdat ik bij de computer geen grote luidsprekers meer wil hebben (buren enzo). Daarnaast ben ik van plan om op den duur het grote surroundsysteem bij de tv te vervangen door deze koptelefoon. Daarom heb ik ook een íets duurdere gekocht.
Ik heb uitgebreid geluisterd naar verschillende koptelefoons, in een audiofielenzaak. Deze koptelefoon kwam er voor mij als beste uit omdat hij een prachtig geluid levert maar toch klein en licht is. Het geluid klinkt heel vol en helder maar ook de bas is goed vertegenwoordigd. De balans is heel fijn. De klank is wat aan de warme kant, dat vind ik zelf erg fijn. Er zijn wel koptelefoons met een wat helderder klank maar die hebben vaak significant minder bas, of ze zijn natuurlijk veel duurder. Koptelefoons van 1000 klinken beter maar dat is ook te verwachten.
Doordat de B&W P5 lichtgewicht is zit hij lekker op je hoofd en drukt niet enorm zoals andere koptelefoons dat soms wel doen. De hoofdbeugel heeft lekkere zachte kussens waardoor ook bovenop je hoofd geen druk ontstaat. De oorschelpen zijn traploos te verschuiven om aan te passen aan je oren. Ondanks dat ze traploos schuiven gaan ze níet schuiven als je dit niet wilt, het gaat heel strak. Dat is ideaal vind ik! Ze zakken nooit af. Ook als je je hoofd helemaal naar voren of naar achteren beweegt zakt de koptelefoon totaal niet af.
Doordat het een on-earontwerp betreft heb ik wel ervaren dat hij heerlijk zit, als hij maar exact goed zit. Als ik de oorschelpen iets verder naar achter heb, of naar beneden bijvoorbeeld, dan gaat hij na een tijdje wel irriteren. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur uit naar over-ear, omdat dat gewoon maar op één manier goed kan zitten. Die zijn echter wel zweteriger, deze wordt wel een beetje warm maar bij lange na niet zo erg als een over-ear.
De koptelefoon is gesloten waardoor je weinig hoort van je omgeving, maar ik zou hem zelf eerder half gesloten noemen, ik kan duidelijk met mensen om me heen praten en ze verstaan, maar het is wel wat gedempt. Het zit er een beetje tussen in. Maar om die reden heb ik hem ook gekocht.
Deze koptelefoon heeft voor zijn geld gewoon alles wat je wilt!

Heb jij ook een Bowers & Wilkins P5 Serie 2 (Aluminium, Zwart)?