Samsung HT-J5500 Review

JimN 8 juni 2016, 880 views

Samsung HT-J5500

Dit is mijn eerste 5.1 home cinema set. Het is een instap-model, maar ik ben er zeker weten tevreden mee als eerste ervaring. Grote doos: er zit dan ook behoorlijk wat in. Let op: geen optische kabel of HDMI-kabel bijgeleverd. Afstandsbediening netjes met batterijen geleverd.

Pluspunten

• Snel te installeren
  • Bouwkwaliteit meevallend
  • Ruime bekabeling
  • Prettige all-in-one ervaring

Minpunten

• Enkele center speaker (in tegenstelling tot de foto)
  • Geen HDMI-input mogelijkheden
  • Niet de snelste box (voor Netflix en dergelijke)

Geluidskwaliteit Score: 3
Het is een budget home-cinema set, dat is niet te ontkennen. Het design van de centre-speaker doet je denken dat er twee geluidsgangen zijn aan de voorkant, echter is 1 van de 2 uitgangen puur sierlijk.

De speaker kabels zijn een soort van grijs/zwart achtig iets. Het aansluiten duurde geen vijf minuten. Het instellen en updaten van de box was ook met vijf minuten voor elkaar.

Geluidskwaliteit kan ik niet veel over zeggen aangezien ik daar niet super veel verstand van heb. Ik ben echter al erg tevreden met deze home cinema set. De subwoofer zorgt voor genoeg bass en de surround sound is goed te merken en lekker aanwezig.

Ik moet ook zeggen dat de set ook erg luid kan, zelfs als je via bluetooth een liedje afspeelt vanaf je telefoon.

Heb jij ook een Samsung HT-J5500?

Als je goed naar de foto kijkt zie je dat er maar 1 center speaker is....