Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bragi Dash (Zwart) Review

Fraggerfrl 6 juni 2016, laatste update op 7 juni 2016, 373 views

Bragi Dash (Zwart)

Net een week in huis. 1e dagen gebruikt om muziek te luisteren en aan de bediening te wennen en later om mee hard te lopen. Wat een genot om draadloos hard te lopen zonder dat je een grote smartphone bij je hebt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Fit sleeve's die meegeleverd zijn
  • Updates via firmware
  • Waterdicht

Minpunten

• Accu duur ( je kunt er nog net geen marathon mee lopen tenzij je 42 km onder de 3 uur loopt)
  • Op dit moment nog steeds je telefoon nodig mocht je activiteiten willen opslaan. Hopelijk zal dat in de toekomst door updates verholpen worden.

Ik volg The Dash als sinds zijn lancering via Kickstarter in 2014. Dit is wat een fanatieke sporter nodig heeft die altijd ook muziek luistert tijdens het sporten.

Ik heb altijd een hekel aan draden en heb ook geen zin om een smartphone mee te nemen tijdens het sporten.

In de eerste dagen heb ik hem uitsluitend gebrukt om muziek te luisteren en aan de bediening te wennen. Ik kon niet wachten om hem te proberen tijdens het hardlopen.

Wat een genot was dat om het eindelijk te ervaren.
Muziekje erbij tijdens het lopen en om de 5 minuten een terugkoppeling door een vrouwelijke stem van je tijd van je activiteit en gemiddelde hartslag over 5 minuten en aantal stappen.
Hier hoef je natuurlijk niet op te wachten, je kunt door middel van een tikje op je linker dash een terugkoppeling krijgen op dat moment.
Tevens kun je op je linker dash kun je door een swipe met je vinger noise canceling aan of uit zetten.

De hartslag meting is vrij nauwkeurig. Dat weet ik omdat ik tijdens het gebruik ook een hartslagmeter op mijn borstband van Garmin in combinatie met een Forerunner 920XT heb gebruikt. Deze kwamen kwa hartslag metingen goed overéén.

Met je rechter dash kun je je dingen regelen wat betreft je muziek.Je kunt makkelijk met een tik op je rechter dash skippen naar ander nummer of playlist. Door te swipen kun je het voluma harder of zachter zetten.
Bediening is even wennen maar aldoende leert men.

Noise canceling werkt prima in mijn ogen. En er zit voldoende sound in om heerlijk muziek te luisteren. Niets mis mee met de audio kwaliteit.

Het opladen en updaten van de firmware gaat via het meegeleverde, degelijk gebouwde case. Via de case kun je de Dash overigens 5 keer opladen.

Kwa connectie met je smartphone via bluetooth heb ik geen problemen ondervonden. Heb de 1e dag meteen de firmware geupdate naar 1.50.

Wat ik wel aanraad is de fitsleeve xs om te ruilen naar de Small variant. Bij mij bleef de XS variant in mijn gehoorgang hangen nadat ik de dash uit mijn oor haalde. Deze sleeve's worden gelukkig allemaal meegeleverd. Namelijk XS, S, M en L.

Tijdens het hardlopen heb ik geen hinder ondervonden dat ze eruit zouden vallen. Ze passen dus perfect en je hoeft ze dus niet constant in je oor te drukken.

In mijn ogen een uitstekend product wat in de toekomst kwa functies alleen maar beter wordt door middel van firmware updates.

Heb jij ook een Bragi Dash (Zwart)?

Interessante review van een tof product!
Hoe/waar heb je de Bragi Dash gekocht als ik vragen mag? Voor zover ik kan zien zijn er geen NL leveranciers.
Ik heb hem besteld via de site van Bragi zelf. Binnen 3 dagen had ik hem via UPS in huis.