Apple Watch (MIlenees bandje, 42mm) Zilver (Zilver) Review

michelsoe12 6 juni 2016, 384 views

Apple Watch (MIlenees bandje, 42mm) Zilver (Zilver)

Oh jij hebt een apple watch! bevalt hij? Een veelgestelde vraag. Ja hij is leuk, nee voor het geld krijg je veel betere smartwatches dan een Apple watch. Raad ik hem aan? Ja hoor, als je een gadget freak bent. Anders zou ik het niet aanbevelen.

Pluspunten

• Mooi design
  • Lange accuduur

Minpunten

• Weinig tot geen goede apps
  • Vééééééél te duur voor wat hij kan
  • Scherm krast snel

Oh jij hebt een apple watch! bevalt hij? Een veelgestelde vraag. Net als vele andere gebruikers ben ik met de Hype mee gegaan en heb ik een Apple watch gekocht.
Vorig jaar ben ik overgegaan van android naar iOS maar bij moto 360 had geen ondersteuning voor de Iphone. Dus besloot ik een Apple watch te kopen.

Eerste indruk

Ik kocht de Apple watch in de Apple store in Amsterdam. Meteen valt de doos enorm op. Hij is ruim 3x zo groot (of lang...) als je iphone doosje.

Bij opening vind je
- De apple watch
- Oplaadsnoertje
- Adapter
- Heel klein boekje zonder gebruiksaanwijzing.

Prachtig verpakt, al mag dat ook wel voor ¤569,- .

Installatie & eerste gebruik

Je zet hem aan en de helderheid en goede diepe kleuren vallen direct op. Je moet de apple watch koppelen aan je Iphone (6+ in mijn geval). Het instellen gaat erg simpel door een foto van je watch te maken koppelt je iphone de watch al.

Het installeren & updaten duurde ruim 1 uur, heel erg lang en als je zo iets duurs koopt wil je er natuurlijk zo snel mogelijk mee aan de slag.

De apple watch is na installatie erg snel en voelt prettig uit, Wel is het menu erg onwennig en het kost daarom wel even wat tijd voor je gewend bent aan het gebruik van je apple watch.

Nu.... 6 maanden later

Op het moment van schrijven heb ik de Apple Watch 6 maanden in gebruik. Ondanks dat ik erg van de gadgets ben, heb ik spijt van mijn aankoop.

De intentie om de apple watch te gaan gebruiken i.c.m apps is niet waargemaakt. In tegenstelling tot mijn vorige smartwatches gebruik ik de apps niet omdat ze vrij waardeloos zijn en je altijd naar je Iphone grijpt om de nodige handelingen uit te voeren. Zelfs de simpele dingen als Flitsmeister aanzetten deed ik liever op de Iphone dan op de Apple Watch omdat het nou eenmaal sneller gaat.

Ik gebruik de Apple Watch uiteindelijk alleen maar voor notificaties bekijken en de tijd/datum af te lezen, maar voor meer dan dat ook echt niet. En voor dit soort taken is ¤569,- toch echt veel te duur. De moto watch was des tijds ¤180,- en dan accepteer je de eventuele verliezen. Het bedrag is dan geen rip uit je lijf en je bent er voor de prijs dik tevreden mee. Voor ¤569,- en wat je ermee kan en doet is hij Véééééééél te duur. Maar daar is Apple natuurlijk erg goed in!

Als laatste krast het scherm ook enorm snel. Van alle smartwatches dat ik heb gehad krast de Apple Watch toch echt het snelst. Ik vraag me ook sterk af wat voor Gorrila glas ze gebruiken, want het maakt zijn naam niet waar. Uit ergernis heb ik maar een screenprotector gekocht, maar daar koop je hem natuurlijk niet voor.

Mijn advies: Koop een alternatieve smartwatch dan de Apple Watch dat ook op een Iphone werkt. Maar sla de Apple Watch over. Ik verwacht dat de Apple Watch 2 ook geen grotere verbeteringen zullen brengen.

Heb jij ook een Apple Watch (MIlenees bandje, 42mm) Zilver (Zilver)?

Heb je nou een Apple Watch Sport of een 'normale' Apple Watch? In de titel staat de Apple Watch (met scherm van saffier) maar het doosje is weer van de Apple Watch Sport en de prijs is ook niet van de normale Apple Watch. ;)

Toch een saillant detail in je review, aangezien je aangeeft dat je scherm zo snel krast, terwijl hier bij de versie met saffier eigenlijk geen problemen mee optreden.
Sorry, ik moest even een foto hebben. :9 de foto wijkt inderdaad af dan het exemplaar wat ik heb. (met saffier)

Ik heb er helaas wel last van. Mijn Moto 360 hiervoor (en alle samsung watches) hadden geen saffier glas maar daar was de beschadiging echt 0.
Bedankt voor je review.

Over die krassen en het scherm, misschien is het goed om aan te geven dat het scherm niet apart gerepareerd kan worden met als gevolg dat men gelijk het maximum reparatie bedrag moet betalen.

¤ 361,10

Bron: https://support.apple.com...roduct=watch&locale=nl_NL
Ja, waardeloos. Zelfs je totallos iphone omwisselen voor een nieuw exemplaar binnen garantie is goedkoper! Dat was ¤239 uit mijn hoofd.