Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) Review

EierKoek 5 juni 2016, laatste update op 5 juni 2016, 189 views

CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

lijkt net een piano. en dan heb ik het niet over de clack van elke toets. die vind ik zelfs lekker. maar sommige toetsen hebben een heel irritant 'pling' erin zitten. vooral als je een tekst moet typen zeer irritant (waarvoor ik brown gekozen had)

Pluspunten

• sterk
  • mooie led

Minpunten

• veertje in sommige keys hebben een irritante pling erin zitten
  • geen RGB

toetsenbord die doet wat ie moet doen met ledjes als extra.
2 jaar geleden gekocht (oude versie) en wekte prima. de clack klink heerlijk naar mijn mening en de ledjes zijn een leuke extra (vooral de modus waarbij elke knop die je indrukt het ledje aangaat en dan langzaam uitdooft). helaas problemen met de leds. was bekend bij deze versie en ergerde me er in het begin niet veel aan. werd naar tijd erger en toch maar terug gestuurd voor vervanging. nieuwe versie binnen gekregen (nieuwe doos dus denk nieuwe versie). ik denk nice!
meteen aangesloten en gebruiken. (zowel spellen als tekst, zit nog op school)
WTF, lijkt net een piano! sommige knoppen zit het veertje niet goed of iets dergelijks maar er komt een rare pling naast de clack. HEEL IRRITANT. tijdens teksten schrijven heb ik nooit muziek, het geclack is genoeg,maar nu zit ik piano te spelen. en nog vals ook.
deze ook terug gestuurd voor vervanging, hopen dat het een fabrieksfout was in dit toetsenbord. nieuwe binnen en hetzelfde probleem, alleen dit keer op andere toetsen...... nou lekker dan. terug sturen heeft dus ook geen zin. zit ik hier met een piano achter me pc. end at voor 80 euro(toen der tijd, nu zelfs duurder)!!!!!
ik zeg niet kopen, of je luistert graag naar valse piano's.

Heb jij ook een CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)?

Die 'pling' komt voor zover ik weet van de (metalen) mounting plate waar de switches in bevestigd zitten.

Als je een mechanisch ToBo van een wat mindere bouwkwaliteit neemt (PCB-mounted en niet plate mounted) zou je dat ook minder moeten hebben.

Over het algemeen wordt de degelijkheid van plate mounted toetsenborden als een voordeel gezien (typ er nu zelf ook op een) maar als dat geluid je echt niet ligt zul jij denk ik met een PCB mounted ToBo beter af zijn.

NB. Wellicht dat (plastic-)plate mounted tobo's hier ook geen last van hebben. De beide ramplankjes waar ik ervaring mee heb zijn van metalen mounting plates voorzien dus dat durf ik niet te zeggen.