Spigen Thin Fit Huawei Nexus 6P Case - Black Review

Tennie 3 juni 2016, laatste update op 4 februari 2017, 284 views

Spigen Thin Fit Huawei Nexus 6P Case - Black

Lage prijs, voelt als origineel, dunne bijna niet op te merken case, uitsparingen zijn top, zeer veel grip, steekt mooi uit aan de schermkant, geeft extra stevigheid aan de telefoon.

Pluspunten

• Voelt als origineel
  • Dun maar toch stevig
  • De knoppen worden niet bedekt

Minpunten

• Vingerafdrukmagneet
  • Case had boven en onder iets mogen doorlopen
  • De hoekjes beginnen te scheuren

Spigen Thin Fit Case voor de Nexus 6P

Fabrieksfoto

Na het kopen van de Nexus 6P, kwam ik erachter dat deze telefoon een case zonder klep nodig had, gezien de toepassingen die de Nexus met zich meebrengt.
Zo heeft de Nexus een zeer goede vingerafdruk scanner op de achterkant en vind ik Active Display een leuke toepassing (het scherm geeft info als je hem oppakt).

Terug naar top

Maar ik hou niet van die enorm dikke cases voor telefoons, maar ééntje die bijna niet te zien is. Ik weet dat dit voor minder stevigheid zorgt, maar inclusief de alvast geinstalleerde gehard glas screen protector, geeft het toch even een goede veiligheid tegen het vallen en stoten.
Ik kwam op het merk Spigen, omdat ik er ooit eens een screen protector voor mijn Note 4 van had gekocht. Ik vind tot nu toe hun prijs kwaliteit verhouding zeer goed.
Ik kan er namelijk niet zo goed tegen als een toevoeging aan mijn telefoon niet origineel lijken.

Terug naar top

Ik heb de telefoon eerst een week mogen ervaren zonder case en screen protector, maar ik kan zeggen dat deze case mij bijna niet meer in de weg zit dan zonder case. Integendeel, zorgt deze case er zelfs een beetje voor dat de telefoon minder glibberig in de handen ligt, gezien het rubber. Ondanks dat het rubber niet gigantisch overmatig rubberig aanvoelt.

De case is zeer makkelijk te installeren en geeft een hele mooie klik als je hem erop zet, dit betekent dat de nexus 6P weer een klein beetje steviger zal worden hierdoor (dit heeft de 6P wel een beetje nodig).

Terug naar top

Een nadeel zou kunnen zijn, dat de case een vingerafdrukmagneet is, dat is op de foto's niet te zien, maar 1 keer aanraken betekent een vette vingerafdruk. Maar dit stoort mij eigenlijk niet. Daarnaast had ik zelf wel gezien dat de case aan de boven en onderkant iets verder naar het midden door had gelopen, want als ik hem nu laat vallen is er nog wel een kleine kans dat ik een deel van de hoek van de telefoon raak (al denk ik dat die kans zeer klein is).

Verder zal ik hem 100% aanraden en voelt hij als een originele case en dat voor 15 a 16 euro.

Een paar extra voordelen:

- Steekt mooi boven het scherm uit, je kan hem dus gewoon neerleggen op de schermkant.
- Hij steekt ook boven de camerascherm uit.
- Vingerafdrukscanner is goed toegankelijk
- Er is aan alle uitsparingen gedacht
- De knoppen zijn gewoon toegankelijk en worden niet door de case bedekt

Uiteindelijk toch 5 sterren, de nadelen zijn zo klein dat ze niet meer dan een halve ster waard zijn, dus dan is het afgerond alsnog 5 sterren.
Terug naar top

Edit 4 -2-2017: De hoekjes gaan scheuren, hij lijkt nog wel redelijk goed te zitten, maar had wel beter verwacht van Spigen (bijgeschaafd naar 3 sterren)
Ik gebruik nu ook weer meer de rugged case van Spigen, iets dikker en steviger, maar met mijn werk wel beter.

Heb jij ook een Spigen Thin Fit Huawei Nexus 6P Case - Black?