Specificaties Access Point, WiFi max. 1,167Gbps - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) Review

TPA 2 juni 2016, 1.270 views

Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

goede prijs voor een kwalitief goed product. goed bereik, POE en legio instel mogelijkheden. centraal in te stellen via de controller software op je pc of via een cloud key of via de mobile app. In de laatste heb je minder optie qua instellingen.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • POE
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• geen echte negatieve punten!

Beheerbaarheid Score: 5
Ik heb 2 exemplaren inmiddels 1,5 week in test opstelling liggen om ze vast in te richten voor mijn nieuwe woning.
aansluiten wijst zich van zelf. helaas geen ethernet kabels meegeleverd, maar die heb ik genoeg liggen en die wil ik straks toch op maat maken.
Ik heb ze eerst via de iphone app ingericht, dat werkte prima. Dus uit de doos zonder de controller software ook prima in te richten voor een hoop instellingen.

Daarna reset gedaan en de controller software ge´nstalleerd. Daar heb je een mooi overzichtelijke interface met legio aan instellingen. Stukken meer dan in de iphone app.
je kan een gast netwerk maken eventueel via een aparte vlan, een betaalde hotspot etc....

goed bereik, en lijkt stabiel tot nu toe.. de reden waarom ik ze gekocht heb :)
Daarnaast POE ... scheelt weer een kabel over de muur.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)?

Draai je de controller software gewoon op je reguliere computer of heb je er 24/7 iets voor opgezet? :)

Mooie apparatuur inderdaad, zal binnenkort ook eens een review doen van de AP-AC LR.
Ik heb hem op een laptop staan, maar ik ben aan het kijken om het op synology te laten draaien. de optie die er was is nog niet beschikbaar op dsm6 en daarnaast niet officieel ondersteund en dat bevalt me niet helemaal... de controller software hoeft volgens mij ook niet standaard te draaien om eea in te stellen volgens mij. tenminste ik zie nog niet waarom wel behalve de rapportjes die je er uitkunt halen... je kan natuurlijk ook de clouldcontrol key kopen... maar die kost ook weer iets van 100 euro en dat vind ik voor een huis/tuin keuken gebruik te duur tov de pc variant....
Unifi controller is beschikbaar voor DSM6, via Docker. Werkt hier prima op een DS1812+
vertel... hoe? ik kon hem niet vinden
Draai zelf mijn controller voor mijn 2 UAP AC LITE's op een RaspBerry pi 3, werkt ook super!
Ik draai de controller software op een Raspberry Pi 2 onder Debian. Werkt prima.
Dat is ook nog een goed idee!
Ik had al een Pi2 draaien als mediacenter, kon dit er makkelijk bij hebben. Updaten naar nieuwere versie ging alleen niet geheel vlekkeloos, maar dat is ook opgelost.
Ik krijg binnenkort een pi v3 dan ga ik de controller daar op draaien. Ben benieuwd.
Ook nog maar ff een managed switch kopen binnenkort om iptv buiten mijn Wlan te houden.
Wat heb je draaien op je raspberry far je en Xbmc en de unifi controller hebt draaien? Heb mij raspberry pi 3 ook binnen. En ben op zoek...
Raspbian + KODI + Unifi controller