Elephone P9000 Zwart Review

Nicholas97Newbie 2 juni 2016, 1.811 views

Elephone P9000 Zwart

Uitstekende smartphone, erg tevreden van en prijskwaliteit top.

Pluspunten

• Erg snel
  • Voldoende geheugen
  • Prachtig Design
  • Uitstekende specs
  • 8MP frontcamera
  • Toffe features
  • Laadt snel op

Minpunten

• Levertijd
  • Fingerscan

Het design is erg mooi maar ook de specs zijn niet te onderschatten. Met android 6.0 krijg je veel leuke extra's bovendien werkt het toestel erg snel waardoor geen enkel spel/programma echt een probleem wordt. De opslagruimte van 32GB is ruim voldoende. Ik heb deze besteld via de elephonestore, het zou me 215 euro kosten hier komen echter (in BelgiŽ dan toch) douanekosten bij van 30 euro, bij het bestellen werd ook meegegeven dat hij binnen 5 dagen zou toekomen dat waren er helaas 15. Een ander gekend probleem is het niet werken van de fingerscan om dat die nog niet compatibel is al hoop ik dat, met een update in de toekomst, het alsnog zal werken. Voorts wegen deze nadelen zeker op tegen de verbluffende voordelen. Wil je een uitstekende gsm kopen en er niet veel voor betalen? Dan is deze een echte aanrader!

Heb jij ook een Elephone P9000 Zwart?

Leuk dit te lezen, ik heb deze Elephone P9000 ook maar ik heb al een Update gekregen, vrijwel direkt toen ik online was, ik heb hem vanaf maandag 23.5

Gekocht bij Gearbest voor §190.00 kosten voor Paypal en snellere levering §195.90.

De P9000 werd op vrijdag verstuurd en maandag in huis (DHL) en ja, ook douane en DHL kosten §35.05

De vingerscanner werkt goed na de update alhoewel je goed je vinger moet gebruiken op de juiste plek, soms ziet hij mijn (rechter) vinger niet? Maar mijn linker weer wel, allebij de vingers gedaan.

De snelknop aan de linkerkant heb ik de email gedaan, maar wat een toestel is het ben er blij mee, zeker als je het vergelijk met mobiele telefoons die de helft dan wel 2x zo duur zijn.

Het scherm is van LG en de camera van SONY, alleen heb ik dat hij soms de wifi verliest en dan staat mijn naam zelfs ook niet meer in het lijsje van de wifi.

Oja, ik kreeg het advies nadat ik de update had gekregen, dat wanneer de vingerscanner niet goed zou werken, de telefoon naar de Fabrieks-instellingen terug te zetten met de gebruikelijke excuses "sorry voor het ongemak".

Nou dat was het even.

Aanvulling:
De 5Ghz. Wifi verbinding is minder snel dan ik dacht, 65Mbps. van de 150Bbps. Die ik heb, ter vergelijking mijn Samsung S tablet haal ik de volle bandbreedte 150Mbps.

[Reactie gewijzigd door djfox741 op 2 juni 2016 20:21]

Je geeft het scherm 5 sterren. In de reviews hoor ik vaak dat de schermhelderheid een minpunt is als je buiten bent en de zon schijnt. Heb je daar zelf enige ervaring mee of last van? Ben aan het wachten tot mijn P9000 door de douane komt :)
Hey,

Ik heb hier dus totaal geen last van. Ik heb hiervoor al 2 chinaphones gehad, een Ulefone be touch 2 en een Jiayu G4 en daar had ik er wel erg last van.

Ik vind dat deze telefoon juist een heel mooi beeldscherm heeft. Je kunt de helderheid erg laag zetten wat ik erg prettig vind als ik in bed nog even lig te lezen en je kunt hem ook superfel zetten. Het maakt dan ook echt niet meer uit of je er mee in de zon gaat zitten want je kunt gewoon alles zien. Nee je moet uiteraard niet met de laagste helderheid in de zon gaan zitten, want dan zie je er geen drol van, maar dit heb je letterlijk bij iedere telefoon.

Als ik buiten loop heb ik hem meestal op de helft staan en dat werkt voor mij prima. Ik kan alles zien de batterij gaat dan ook langer mee.

Zelf vind ik juist de accu erg lang mee gaan. Dit is misschien omdat de vorige 2 telefoons niet heel geweldig waren, maar heb hem nu 3 weken en ik gebruik hem op een dag echt heel. Aan het einde van de dag heb ik nog iets van 30% over. en dan bedoel ik ook van 07:00 --> 00:00. Als je van plan bent dit toestel te kopen... het is echt elke cent waard. Voor mij is het tot nu toe het prettigste toestel dat ik heb gehad :)
Heb hem momenteel mogen ontvangen en ik vind het inderdaad echt een top toestel. Echter de batterij valt in mijn geval wat tegen. Ik haal de dag niet altijd. Heb je daar tips voor of eigen ervaring om deze te rekken?
ik vind van wel als als de zon een beetje vel is zie je bijna niets maar ja, veder heb ik nog niks geks gezien of gemerkt, Vind soms dat de accu wat snel leeg is maar in een uur is ie ook weel helemaal vol