Logitech FreePulse Wireless (Zwart) Review

wolfero 23 mei 2010, laatste update op 17 november 2015, 1.434 views

Logitech FreePulse Wireless (Zwart)

Pluspunten

• Draadloos
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Goedkoop met uitstekende kwaliteit
  • Veel opzetstukjes
  • Los audiokabeltje voor meer mogelijkheden

Minpunten

• Pijnlijke oren
  • Amper of geen werking aan de linkerkant van je lichaam

In een folder van de Expert stond een aanbieding van de Logitech FreePulse Wireless. De prijs van het product ( toen ) was 16,95. En is maart 2009 aangeschaft. Op het product zit 24 maanden garantie van Expert.

Waarom dit product?
Ik was opzoek naar nieuwe oordopjes. Maar omdat ik deze aanbieding zag, heb ik deze gekocht. Omdat ik het gehannes met losse draadjes zat was geworden, was draadloos de optie.

De Doos
Nadat ik thuis gekomen ben, heb ik de doos met behulp van een mesje met beleid opengemaakt. Dit ging niet erg gemakkelijk, ze hebben er namelijk nogal wat werk van gemaakt. Het plastic zit in het karton gevouwen waardoor er even aan getrokken moet worden voordat hij helemaal open is.

In de doos zat natuurlijk de hoofdtelefoon, de draadloze verzender, de oplader, vervangdopjes voor de hoofdtelefoon en verschillende opzet stukjes voor de verzender om hem onder een Ipod te hangen of dergelijke. Ook zit er een los audiokabeltje in, en zo zijn er tientallen mogelijkheden om de verzender ergens op aan te sluiten.

Gebruik
In huis werkt de koptelefoon zonder storingen, hij houdt het 7 uur lang vol.
Op de fiets naar school zijn er soms wel eens haperingen, maar meestal als je over een obstakel rijdt. Deze zijn niet hinderlijk, de kwaliteit is dan ook goed.
In het veld ( wandelen ) is het erg verstandig om hem rechts te dragen, dit wordt ook in de handleiding aangeraden. Aan de linkerkant van je lichaam is het een en al storing. Mogelijke oorzaak is dat de ontvanger van de koptelefoon rechts zit.

Zelf gebruik ik de hoofdtelefoon in cobinatie met een Ipod. Doordat er een bijpassend opzetstuk bijzit voor diverse modellen Ipod's kan hij keurig netjes in het rechtervakje van mijn Kipling tas. Zodoende gebruik ik hem altijd op de fiets.

Het kan voorkomen dat na een uur of 3 je pijnlijke oren krijgt door de vasthoudertjes van rubber die achter de oren blijven hangen. Hier is weinig aan te doen.

Bediening
Aan de rechterkant zit er 1 grote knop. Hier staat een plus en een min op, en dat is dus de volumeknop. Deze is erg makkelijk in te stellen, 1 druk naar boven verhoogt het volume, 1 druk naar beneden verlaagt het volume. Als je tijdens het gebruik op de aan uit knop drukt ( ook aan de rechterkant ) gaat de koptelefoon op mute. Je Ipod of Mp3 speler speelt dan wel door.

Accu en opladen
In het pakket zit een oplader. Aan de oplader zitten 2 aansluitingen die in de 'gaten' van de hoofdtelefoon en verzender passen. Na het opladen zou het gebruik zo'n 7 uur zijn. Dit komt aardig tot zijn recht in het begin maar na verloop van tijd wordt dit ietsje minder. Als de batterijen bijna leeg zijn komt er elke 5 minuten een piep signaal. Ook knippert het ledje op de koptelefoon/verzender rood/blauw. Opladen is in een aantal uur gedaan.

Of ik tevreden ben? Nou en of. Het product werkt naar behoren, en prijs/kwaliteit verhouding is uitmuntend. Een aanrader voor een ieder die een draadloze hoofdtelefoon wil!
Tevens kan je de koptelefoon ( ook al staat het niet op de verpakking of ergens vermeld ) aansluiten op je telefoon met bluetooth. Hoe doe je dat? Je drukt op de powerbutton op de koptelefoon, en deze houd je net zolang ingedrukt totdat er een rood en blauw lampje tegelijk gaan branden. Vervolgens ga je zoeken met de bluetooth functie van je telefoon, en dan kan je verbinding maken!

• Apple Ipod Nano V2
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech FreePulse Wireless (Zwart)?

Gebruik hem nu ruim een jaar icm met mn htc windows mobile telefoon, dus direct via bleutooth aan de telefoon, niet met het kastje.

Het enige wat ik kan beamen is dat je af en toe een beetje pijnlijke oren krijgt, voor de rest geen klachten. Nooit haperingen en geluidskwaliteit is verbazingwekkend goed.

Plastic ringen kun je er gewoon afhalen trouwens, maarja, dan blijft hij niet meer zitten.

[Reactie gewijzigd door nowherebound123 op 12 januari 2010 15:11]

16,95 das niet duur
Ziet er qua design ook wel ergnetjes uit.
Jammer dat die vasthouders niet er af te koppelen zijn.