Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D) Review

gabberjoris439 7 oktober 2005, 455 views

Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• geen ghosting
  • scherp beeld (voor een TN panel)
  • kleurweergave (wederom goed voor een TN panel)
  • prijs

Minpunten

• stabiliteit voet

heb hem nu 2 weken en ben zeer tevreden. Toen ik hem voor het eerst aansloot vond ik dat de backlight te fel was, maar na een beetje spelen met de instellingen was het perfect.

omdat ik 330 euro betaald heb voor een monitor met 4 ms responstijd, wou ik er toch echt zeker van zijn dat ik geen spoortje ghosting zou zien. Ik heb urenlang UT2004 en Chaser gespeeld, en heb tot nu toe nog geen ghosting ontdekt! :)

als je voornamelijk wil gamen met je monitor is de 730BF zeker een aanrader. Maar als het je vooral om video en fotobewerking gaat zou ik toch echt voor een andere monitor gaan. Het is mij namelijk opgevallen dat de kleurweergave van de 730BF minder natuurgetrouw is dan met mijn vorige (ook samsung) CRT monitor.

oja, er zit een programmaatje bij gebundeld genaamd MagicBright, waarmee je eenvoudig profielenvoor de helderheid van je monitor via je systeembalk kunt activeren en deactiveren. Zo heb je een game profiel, een tekst profiel, een film profiel en een internet profiel. Superhandig wat mij betreft, want bijv. het game-profiel is veel te fel om tekst bij te lezen en bijv. te GoTten

Ik zal je ook aanraden om Microsoft ClearType te activeren.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)?

Geen last van een vreemde pieptoon? Hier wel nl. Erg irri.