Sennheiser CX 380 Sport II (Oranje, Zilver) Review

HanslH 25 augustus 2011, laatste update op 25 augustus 2011, 2.069 views

Sennheiser CX 380 Sport II (Oranje, Zilver)

Pluspunten

• goede geluidkwaliteit
  • lijkt solide
  • geen negatief effect van nat worden
  • 3 verschillende maten oorpluggen

Minpunten

• niet echt kunnen ontdekken

Ik gebruik mijn koptelefoon vnl in de sportschool. Nadat de schuimpjes van mijn ipod video 30Gb koptelefoon half vergaan waren (probeer dat maar eens nieuw te kopen, duh) en bovendien het geluid halverwege het sporten verdronk in het zweet was het duidelijk dat er een andere koptelefoon moest komen. Gezien de specs leek me deze ideaal en zoals het leek is het ook uitgekomen.
De koptelefoon wordt geleverd met 3 maten opzetstukjes voor in je oor. Hoewel mijn oren altijd ruzie hebben gehad met koptelefoontjes die in de oorschelp moesten gaf de middenmaat bij mij zeer redelijke aansluiting. Ook op de loopband bleef alles netjes zitten. Ik weet wel dat aansluiting soms echt een probleem kan zijn en dat 'in ear' soms echt aangemeten moet worden, dat blijft ws toch iets individueels.
De draad is vergeleken met een standaardkoptelefoondraad zeer stug ('springerig') en maakt met de gebogen aansluiting met de plug de indruk tegen een stootje / slijtage / trekken te kunnen. Dit type draad ontslaat je overigens niet van ontwarren, lijkt zelf sneller in de war te raken.
De draad is lang zat om je speler op je sportapparaat te kunnen aansluiten (kan bij david lloyd) en toch de koptelefoon achterlangs aan te kunnen sluiten met een handige clip vast achterop de kraag van je shirt zodat de draad niet trekt.
Het in-ear principe is een verademing: door de afsluiting heb ik totaal geen last meer van de standaardmuziek waarmee de sportschool je meent te moeten enthousiasmeren. De geluidskwaliteit laat voor tijdens sporten niets te wensen over wat mij betreft. Het in ear principe geeft een zeer grote verbetering tov de originele ipod koptelefoon met name vwb bas.
Al met al een van de beste produkten die ik ooit kocht, mijn ipod waardig :)

//=======================================================================
update aug. 2011
Ongeveer een jaar geleden begon van de plug het binnenwerk van de mantel los te raken waarschijnlijk omdat ik m nogal eens ingeklemd gebogen in het sportapparaat had zitten. Lijmen met superlijm hielp maar een paar weken. Nadat het binnenwerk er een keer zover uit was geraakt dat een kanaal uitviel heb ik er zelf een plug aan gesoldeerd uit de elektronicawinkel (Vinkenburgstraat Utrecht, ca. 5eur)
Wel even mijn rating mbt bouwkwaliteit aangepast..

• ipod video 30Gb

Heb jij ook een Sennheiser CX 380 Sport II (Oranje, Zilver)?

Goede review qua inhoud, ware het wat beknopt. Echter vind ik het fijner lezen als niet alles in één alinea staat en er gebruik wordt gemaakt van vertgedrukte kopjes die aangeven over welke eigenschap wordt gesproken.

Keep reviewing :D
mss kan iemand nog even zeggen waarom deze review de bodem ingestemd wordt voor ik m morgen weer delete
ontbreken van een installatie procedure? geur van de verpakking? mss moet ik er een gedicht over maken?
tis tenslotte maar een koptelefoon
Aardige review, die ene ster begrijp ik ook niet echt moet ik zeggen.
Goede toevoegingen wat mij betreft zouden een paar fotootjes zijn. Blijven ze goed zitten? (wat mij betreft met name tijdens hardlopen van belang, het schokken bij de landing wil ze nog wel eens los laten schieten bij mij... (ik heb een model met zo'n haakje achter het oor)).
vandaar dat ik specifiek even de loopband had vermeld ;)
ik had bovendien het produkt zelf al een pricewatch toegevoegd samen met links naat fotos en specs, 1 muisklik verwijderd rechts bij produktinfo

[Reactie gewijzigd door HanslH op 12 augustus 2009 06:59]

Wetende dat die cx series best OK zijn(zoals meeste die deze review toch wel even lezen) is dit een aardige toevoeging als review. Je geeft info over specifiek gebruik, en daar is niks mis mee dus laat maar staan die review.
De review is prima, precies wat ik wilde weten. Gedichtje hoeft niet hoor ;)
Prima review :

Je hebt me overgehaald om deze oordopjes aan te schaffen