Pebble Time Round (20mm band) Zilver (Bruin) Review

Bazza nl 26 mei 2016, 559 views

Pebble Time Round (20mm band) Zilver (Bruin)

Mooi horloge, met genoeg features en voelt erg comfortabel.

Pluspunten

• design
  • licht
  • Uitstekend leesbaar in zonlicht
  • snel oplaadbaar voor 1 dag

Minpunten

• scherm is krasgevoelig
  • pebble health stappenteller verre van accuraat

Na een jaar in het bezit te zijn van een pebble time heb ik de overstap gemaakt naar de PTR. Deze heb ik besteld via de website van Pebble zelf, na 3 werkdagen kreeg ik het pakketje al thuisgestuurd.
De inhoud van het pakket is niet bijzonder. Het klokje zelf en een oplaadsnoer is het enige wat er in zat, uiteraard met de nodige boekjes en garantieverklaring.

De PTR is een stuk lichter dan de PS, en voelt een stuk prettiger aan tijdens het dragen. Je voelt hem amper zitten. Het leren horlogebandje voelt prettiger aan dan het bandje van de pebble steel.

Ik vind het horloge veruit de mooiste smartwatch die er is op het moment. Niet te groot en delicaat qua design. Het heeft veel leuke features, zoals de welbekende pebble timeline, alarm, zeer veel verschillende watchfaces te downloaden en veel apps en spellen beschikbaar. Maar wees eerlijk: op je horloge spelletjes doen? Daar heb je je telefoon voor, toch?

Ook pebble health is een leuke feature, en geeft je inzicht in je dagelijkse bezigheden qua gezondheid. Ook meet het je slaap, met zelfs perioden met diepe slaap. Het laat je ook zien hoe laat je bent gaan slapen en hoe laat je wakker bent geworden. Dit klopt vaak wel.
Wat absoluut niet klopt is de afstand die de stappenteller berekent. Ik ga regelmatig een half uurtje wandelen in mijn pauze. Hierbij zet ik mijn endomondo ook aan met GPS. Endomondo registreert 2 kilometer, pebble health maakt er 2.6 km van. Dit vind ik wel een erg groot verschil op zo'n relatief kleine afstand. Het registreert wel DAT je gaat lopen voor langere tijd. Een kwartier na je wandeling krijg je een aanmoedigingsberichtje, dat is dan wel weer aardig.

Ik ging er van uit dat de PTR een gorilla glass scherm had, maar dit bleek achteraf niet het geval. Je mag er bij zo'n product toch wel van uitgaan dat er een beetje fatsoenlijk scherm op zit, echter had ik na een paar dagen al een aantal (lichte) krassen op zitten. Erg jammer.
Ik heb er nu een screen protector op zitten, die maskeert de krasjes gelukkig wel een beetje.

Ik ben al met al erg blij met mijn aankoop. Het zorgt er voor dat ik veel minder op mijn telefoon hoef te kijken. Zeker omdat je de notificaties kunt filteren, dat je niet voor ieder onzinberichtje gestoord hoeft te worden.

Heb jij ook een Pebble Time Round (20mm band) Zilver (Bruin)?

Mooie review, dank!

Hoe lang gaat de batterij mee? Verschilt het verbruik veel als je alle health-opties aan of uit zet?

Marcelsius
De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee. Ik heb alle health opties altijd aan, het zal misschien een paar uur schelen als je dit uitzet maar dat weet ik niet zeker, heb ik niet getest.

Wat ik echt fijn vind is dat de watch in een kwartiertje al bijna volledig is opgeladen. Als ik ga douchen hang ik het horloge er aan. Hierdoor stoort het me totaal niet dat de batterij stukken minder lang meegaat dan de pebble time (steel).

Ik vind het horloge echt een verademing, persoonlijk vind ik hem veel mooier dan een time steel, maar dat is smaak. Als je er een koopt, koop dan wel een screenprotector via gadgetwraps.com oid want het scherm krast dus wel vrij snel!