Specificaties Muziek-game voor de PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Guitar Hero Live, PlayStation 4 Review

MTR-Gamer 24 mei 2016, laatste update op 1 juni 2016, 275 views

Guitar Hero Live, PlayStation 4

Product gehaald tijdens de Ibood aanbieding en heb hier zeker geen spijt van. Nieuwe gitaar is even wennen, zeker als je de oude gewend bent, maar speelt uiteindelijk veel fijner. Dankzij GHTV een grote variatie aan liedjes wanneer je de career mode uit hebt. Hoge funfactor!

Pluspunten

• Nieuwe indeling knoppen
  • Veel variatie liedjes (O.A. door GHTV)
  • Funfactor: Speelt weer heerlijk verslavend!

Minpunten

• Bouwkwaliteit Gitaar
  • Geen Accu, maar AA in gitaar controller

Besturing Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5

Toen Guitar hero live werd aangekondigd werd ik enthousiast. Ik had destijds alleen world tour gespeeld en had wel weer zin in een nieuw muziek avontuur. Ik had het druk zat en om bij de launch te kopen toch redelijk prijzig. Vervolgens vergeten dat de hele game bestond en kwam hem toen plots tegen als dagaanbieding bij ibood. Ik had nog een kortingscode liggen en dus voor totaal 40,90 kunnen krijgen. Dat kon ik niet laten liggen!

Gameplay

Gewoon weer heerlijk spelen. Hoge funfactor, maar aan het begin kan het wat frustrerend zijn. De nieuwe indeling van de gitaar, daarover later meer, kan lastig zijn. De "highway" waarop de noten komen bestaat nog maar uit 3 lanes in plaats van vijf, waarbij de noten zelf zwart, wit of zwartwit zijn. Daarnaast kunnen ze ook nog een bliksemschicht bevatten en blauw omrand zijn, wat respectievelijk betekend dat je hero power opspaart (AKA Star power in eerdere versies) of dat je voor die notenreeks maar 1x de strumbar hoeft aan te slaan. Heel veel informatie die je in rap tempo moet verwerken. Gelukkig wordt dat al snel automatisme na genoeg spelen.

Grappig genoeg is carreer mode de meest uitgeklede modus. Lekker mee beginnen om alle liedjes vrij te spelen, waarbij je gelijk in kan komen en kan oefenen, en dan door naar de rest. In quickplay zie je al meer info (punten, multiplier) en bij GHTV heb je de hele beleving. Bij GHTV kan je gaan levellen, upgrades kopen en meer. Door te spelen verdien je coins waarmee je de upgrades vrij kan spelen. Zo kan je je een maximale points multiplier upgraden (standaard x4, met upgraden x5 x6 x7 ect), zorgen dat je points multiplier sneller vult (sneller naar de x2 x3 x4 x5 ect), standaard punten per noot verhogen en extra Hero powers vrijspelen.

Controller

Iets anders dan je gewend bent. Geen 5 knoppen onder elkaar met 5 kleurtjes, maar zes stuks met drie boven en drie onder elkaar. De "bovenste" rij staat voor de zwarte en de "onderste" voor de witte noten. Krijg je een zwart witte noot dan leg je je vinger plat zodat je zowel de zwarte als witte van die lane indrukt. De highway op je scherm bevat dus ook nog maar 3 lanes. Het is wat lastiger onder de knie te krijgen, maar geeft wel veel meer het gevoel van een echte gitaar door het significant hogere aantal mogelijke toetscombinaties.

Naast bovengenoemde is bijna alles hetzelfde als bij eerdere versies. Een extra knop voor het GHTV menu en er staat "hero power" IPV "Star power" op de langgerekte knop naast de strumbar. De gitaar zelf is nog steeds een plastic licht ding, waarvan ik hoop dat deze het langer uithoud dan degene die ik had bij World tour, maar dat kan ik je pas over een paar maanden melden. De controller is draadloos, welke connectie maakt met de console via een bluetooth USB dongel. Helaas geen accu in de gitaar, je zal af en toe nieuwe AA's erin moeten proppen.

Songs

Veel variatie! In de standaard 30+ die offline beschikbaar zijn in guitar hero live modus is al goede variatie tussen (hard)rock en pop songs (en zelfs rap?!?), maar bij GHTV kan je helemaal los. Een bibliotheek van 390 songs, welke zich constant uitbreid, met vele hits. Het enige nadeel is dat je ze niet ongelimiteerd uit kan kiezen en blijven spelen.

Guitar hero TV heeft twee standaard kanalen. Kanaal 1 focussed zich meer op de (hard)Rock en metal, waar kanaal 2 meer softrock, indie en pop songs heeft. Elk half uur start een nieuw "thema" met bijbehorende liedjes. Je kan ook zelf een liedje kiezen uit de 390+ in de bibliotheek, dit kost alleen wel plays. Deze kan je kopen met echt geld (1 is +-6,66 liedjes), kopen met coins en af en toe krijg je ze gratis. (o.a. bij levellen). De coins krijg je door te spelen. +- 100-200 coins per GHTV liedje. Voor 1800 coins koop je 3 plays. (je koopt ze in pakketjes van 3). Niet heel snel, maar wat mij betreft fair enough. Daarnaast bied GHTV een leuke variatie aan muziek, waar je ook nieuwe liedjes leert kennen welke ook weer leuker blijken dan je dacht. Af en toe een eigen liedje kiezen is dus genoeg ;).

Nieuwe gitaar is even wennen, zeker als je de oude gewend bent, maar speelt uiteindelijk veel fijner. Dankzij GHTV een grote variatie aan liedjes wanneer je de career mode uit hebt. De hoge funfactor zorgt voor vele uren speelplezier. Geen spijt van de aankoop! 8/10!

Heb jij ook een Guitar Hero Live, PlayStation 4?

Reviews door de redactie

De moeilijkheidsgraad is alleen niet zo makkelijk in te stellen heb ik gemerkt.
Via google was ik er uit gekomen waar die menu verstopt zat.
Het verschil tussen de 1-na makkelijkste en 2-na makkelijkste vind ik te groot :X
Regelmatig dat ik zwart en wit tegelijk moet en ook heb ik een keer de linker zwarte en rechter witte gemoeten 8)7

Verder is het wel een leuk spel :)
+2 voor jouw review :)