Asus Zenwatch 2 (leren band) Zwart (Beige, Blauw) Review

mathijsvanakenNewbie 24 mei 2016, laatste update op 10 juni 2016, 116 views

Asus Zenwatch 2 (leren band) Zwart (Beige, Blauw)

Zie uitgebreide toelichting Zenwatch 2

Pluspunten

• hoge kwaliteit
  • waterdicht
  • zit goed om de pols

Minpunten

• ontkoppelt bluetooth soms
  • niet goed zichtbaar in de zon

Asus zenwatch 2

Ik was al een tijdje ge´nteresseerd in een smartwatch voor mijn iphone 6.
Nadat ik bij de mediamarkt ben geweest zag ik verschillende soorten smartwatches waaronder de Zenwatch 2, Apple watch en de Huawei Watch.
Ik heb Snel even de specificaties bekeken van de zenwatch en ik moet zeggen dat het er helemaal niet verkeerd uit zag voor deze prijs! Maar wat krijg je dan voor dat geld?

Het merk

Wat altijd belangrijk is om te doen, is kijken of het merk een goede reputatie heeft of niet.
Nu is het bekend dat Asus zowat de beste laptops maakt die te verkrijgen zijn voor de consument. Dit zegt natuurlijk nog niet heel veel over de Smartwatch omdat dit toch een vrij nieuwe productgroep voor ze is maar dit geeft wel een indicatie.

Nadat ik bij verschillende winkels ben geweest en om adviezen heb gevraagd zijn veel mensen positief over de Zenwatch 2, volgens de verkopers niet zo goed als de apple watch maar daar betaal je natuurlijk ook niet voor aangezien de zenwatch vele malen goedkoper is.

Belangrijkste Specificaties

Accu : Het is een prima accu. Hij gaat niet extreem lang mee maar hij houdt het zeker een dag vol. Dit hangt natuurlijk ook af van hoe vaak je de Watch gebruikt en hoeveel berichten je binnenkrijgt.

Processor : Dit is een belangrijk onderdeel voor een apparaat.
De Watch heeft een Snapdragon 400 met een snelheid van 1,2 GHZ van Qualcomm.
Hij loopt lekker soepel en hapert nooit.

Scherm : de zenwatch heeft een amoled scherm met de resolutie 320x320 dit lijkt niet heel hoog maar dit is goed genoeg voor de informatie die wordt weergeven.
Het scherm is 1,63 inch groot. Er is ook een ander formaat verkrijgbaar.

Horlogebandjes

Er zijn verschillende soorten bandjes voor de watch.
Zelf heb ik het Donkerblauw lederen bandje. Hier heb ik een zwarte metalen band bij gekocht. Bandjes zijn verkrijgbaar via internet vanaf 25 tot 80 euro.
De bandjes zijn erg makkelijk te verwisselen.
Ook raakt het lederen bandje niet snel beschadigd na een langere tijd van gebruik.

stappenteller

In de watch zit een Ingebouwde stappenteller en activity tracker die erg nauwkeurig is. Ook krijg je van het programma feedback en adviezen.
Ik heb dit zelf een keer gebruikt maar omdat ik gebruik maak van een activity tracker tijdens het sporten heb ik de functie maar 1x gebruikt. Het werkt overigens erg goed.

Opladen

De zenwatch is erg makkelijk op te laden. De kabel is compact met een magnetische aansluiting waardoor het opladen niet snel onderbroken zal worden. Ook is de watch in ongeveer 1 uur volledig opgeladen.

In gebruik met een iphone

Vanaf eind 2015 is het mogelijk om producten met het besturingssysteem IOS te koppelen met Android wear. Dit wil zeggen dat dit onder andere voor de Zenwatch 2 Alle functies zijn beschikbaar zijn met uitzondering van Direct antwoord geven op een Sms. Hier kan Asus niks aan doen omdat dit bij Apple ligt.

conclusie

zoek je een mooie, snelle en goede smartwatch voor een zachte prijs?
Dan zit je bij de Asus Zenwatch 2 helemaal goed.

Heb jij ook een Asus Zenwatch 2 (leren band) Zwart (Beige, Blauw)?