Thomson SpeedTouch 787 Review

Canule 8 augustus 2009, laatste update op 8 augustus 2009, 1.095 views

Thomson SpeedTouch 787

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk interface

Minpunten

• Onstabiel

Beheerbaarheid Score: 3
Zeker een gebruiksvriendelijk modem, de meest gebruikte functies(poorten etc) zijn makkelijk in te stellen.
De LAN/apparaat status word overzichtelijk weergegeven.

Deze apparatuur gebruikt o.a KPN voor zijn ADSL/iTV diensten,
Nu zelf inmiddels No: 4 in gebruik genomen.

Modem 1:
Te snel achter elkaar geflasht +/- 45mins, dus kapot? ja!

Modem 2:
Wellicht stond het modem in de aan-stand maar adapter van modem 1 + dit apparaat gaf de geest (roodLED/error met eigen adapter).

Modem 3:
Het modem kreeg met de mij onbekende reden de DHCP/LAN server niet meer aan de gang (noch na reboot, en daarna flash) dus niet meer te gebruiken/ normaal toegangkelijk. KPN zag hem ook niet meer op hun netwerk.

Modem 4:
Begint ook al kuren te krijgen (uitvallende LAN verbinding)

Nu kan dit goed gammele systeem ook lijden aan het protocol dat kpn er op draait.

Heb jij ook een Thomson SpeedTouch 787?

Ik heb Nog geen problemen met de Speedtouch 787, en hoezo flashen bij je eerste modem???

Maar kan je dan niet beter zelf een modem kopen met dezelfde functies als die Speedtouch??? of is dat niet mogelijk?

Alleen merkte ik wel dat het wireless niet het beste was (drops naar 5.5 mbps) maarja die gebruik ik toch niet ik heb zelf nog een Linksys liggen die alles regelt (Modem ligt beneden, router op zolder omdat daar alles PC's staan.
Lol...... nadat ik op dit bericht heb gereageerd begint hij ook te irriteren.... het lijkt net of hij de DSL iedere keer opnieuw moet opstarten onderand..
Ik heb zelf ook veel problemen ondervonden met de Speedtouch 787.

Sinds ik de modem in huis heb, heb ik regelmatig de modem moeten herstarten waardoor ik daarna soms helemaal geen verbindingen meer binnenkreeg.

De interface voor het forwarden van poorten is heel erg traag. Soms moet ik wel 20 seconden wachten bij het openen van een pagina voor er wat gebeurt.

Het draadloos bereik is ook slechter dan andere modems die ik gehad heb.

Het wordt tijd dat KPN kwaliteit modems gaat leveren van dit.

[Reactie gewijzigd door kvdweide op 9 september 2010 14:30]

Hierboven: bel KPN, ze sturen een nieuwe (789 met wifi n ondersteuning).
Reviewer: wat een bagger review.