Kingdian S280 SATA III SSD 240GB Review

prinsvlad 23 mei 2016, laatste update op 4 juni 2016, 2.068 views

Kingdian S280 SATA III SSD 240GB

Zeer goedkope Triple Level Cell ssd met uitstekende prestaties , zeker gezien de de prijs. Een concurrent voor de gevestigde orde denk ik zo.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Snelheid
  • Meerdere uitvoeringen GB

Minpunten

• geen

Ik heb deze KingDian S280-240GB schijf besteld bij Gearbest voor slechts 50,- .
Inbouw was een peuleschilletje , de schijf past perfect in de bracket van de oude hdd.
Daarna twee partitties aangemaakt en een schone installatie van Windows 10 x64 gedaan. Deze was gereed in 50 minuten en klaar voor gebruik. Daarna de volgende instellingen uitgeschakeld : Indexering , Superfetch , Virtueel geheugen verkleint naar het minimum van 800mb , Slaap en Sluimerstand uitgeschakeld. Trim wordt automatisch beheerd in windows en heb ik zo gelaten , aan dus.

Bijgevoegd de specificaties van de fabrikant en de resultaten van de bechmarks.

*Update 04-06-2016

Na ruim anderhalve week gebruik ben ik zeer tevreden over de KingDian ssd. Systeem start en programma's aanroepen gaat erg snel , de responsiveness van het systeem is zeer goed tot uitstekend te noemen. Er hebben zich geen vreemde onvolkomendheden voorgedaan.

Overigens is het juist afstellen van je systeem voor gebruik met een ssd schijf ook erg eenvoudig te realiseren middels het programma SSD Fresh ( gratis ).
Zie bijgevoegde foto's.

Heb jij ook een Kingdian S280 SATA III SSD 240GB?

Ik heb er inmiddels ook een, in een oudere pc met Sata 300.
Werkt prima tot nu toe.