NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) Review

AzagthothNewbie 17 oktober 2005, 973 views

NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• prima brandkwaliteit
  • goedkope brander

Minpunten

• lawaai

Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Voor mij is dit mijn eerste dvd-brander. Ik ben tevreden over de brandprestaties, maar niet over de geluidsproductie. Voor silent-systemen kan ik deze brander daarom zeker niet aanraden. Als je geen waarde hecht aan het geluidsniveau, maar gewoon een goede en goedkope brander, zit je snor. Ik wil graag een stille pc en ga daarom op zoek naar een andere brander. In idle-stand vibreert de brander in mijn stille Nexus Breeze-kast al aanzienlijk, wat een vervelend brommend geluid geeft. Ook tijdens het opstarten en gebruiken van de brander klinkt er aardig wat lawaai, al vind ik dat lang zo erg niet. Als een brander idle maar stil is, en dat is-ie bij mij niet.

Heb jij ook een NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)?

Je kunt de firmware gewoon flashen met een .exe, zie http://support.necsam.com...oads/FlashFirmware/dl.asp
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik zie alleen een uitleg hoe je de firmware kunt updaten en geen downloadlink.
Bedankt, de survey is aangepast (alinea over firmwareondersteuning is geschapt, cijfer is verhoogd).
Hmm, vaag hoor, ik vond m juist wel stil. Ik hoor het niet eens als ie klaar is met branden.

Maar goed ik heb dan ook geen silentPC. Maar om nou te zeggen dat mn PC veel lawaai maakt, nou nee.
Ik hoor het niet eens als ie klaar is met branden.
Haha, dat was precies mijn eerste gedachte :D
Misschien heeft Azagthoth een luidruchtiger exemplaar dan wij :?
Hoe kan dat ding nou trillen, bij mij trilt ie nauwelijks :?
Ligt misschien deels aan de gebruikte media ? Ik ben nog aan het wachten op de levering van mijn lege DVDs vooraleer ik de testresultaten kan meedelen.