Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord) Review

saert 11 mei 2016, laatste update op 12 mei 2016, 535 views

Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord)

Geweldige werk/game laptop met een premium gevoel. Daarnaast een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geweldige prestaties
  • Gaaf uiterlijk
  • i7
  • 1TB HD
  • Makkelijk uitbreidbaar(SSD)

Minpunten

• 1 probleem gehad met Audio Drivers
  • Vingerafdrukken op de behuizing

Voor de huidige Dell Inspirion 7559 was ik altijd in het bezit van een 5 jaar oude Acer. Mijn ervaringen met een Acer waren niet altijd positief. Met name de bouwkwaliteit en het snelle warm worden stonden mij tegen. Mijn budget voor een vervanger was ¤1000 euro. De keuze moest gemaakt worden tussen een MSI of HP. Toen ik destijds door een andere Tweaker getipt werd op de Dell 7559 was ik snel om.
Levertijd
Op 12 februari heb ik mijn Dell besteld via hun website. De eerste leverdatum kwam uit op 2 maart. Korte tijd later werd dit vervroegd naar 25 februari. De reden dat de laptops niet direct leverbaar zijn heeft te maken doordat dit type laptop gemaakt wordt per bestelling.
Prestaties
De prestaties zijn écht heel erg goed te noemen. Bij het gebruik van meerdere zware applicaties blijft de laptop goed presteren. Games al GTA draait de Dell met gemak.
]Toetsenbord, touchpad en geluid
Het toetsenbord vind ik persoonlijk erg fijn. De toetsen zitten als het ware verder uit elkaar dan bij mijn vorige laptop. Dit is totaal niet storend. De keuze om het toetsenbord voorzien van achtergrondverlichting is erg handig. Vooral 's avonds gebruik ik deze functie regelmatig.

Over het touchpad kan ik weinig zeggen aangezien ik deze nooit gebruik. Mijn externe muis gebruik ik vanaf dag 1.

Het geluid van de laptop is voor een laptop gewoon goed. Meestal staat het geluid op 22 van de 100. Dit is meer dan voldoende en geeft tegelijk ook aan hoe hard het kan in vergelijking met mijn vorige laptop. Wel kreeg ik na 3 maand een krakend geluid bij het afspelen van mijn muziek via de luidsprekers en hoofdtelefoon. Via Facebook heb ik contact opgenomen met Dell en zij gaven mij aan de Drivers te updaten. Dit heeft geholpen en sindsdien hier geen last meer van gehad.
Beeldscherm
Ik heb gekozen voor de Dell met een mat scherm in plaats van een 4K scherm. Achteraf ben ik hier erg blij om omdat ik mij altijd erg stoorde aan de glinsteringen in een laptop of desktop scherm.
Koeling
De koeling doet zijn werk heel goed. Ik heb zelden gehad dat de laptop warm is geworden ondanks spellen als GTA. De fan gaat bij zwaardere applicaties wel snel draaien en maakt dan vanzelfsprekend ook geluid. Gezien ik altijd hoofdtelefoon op heb is dit niet storend.
Ik heb de laptop nu een aantal maanden in bezit en heb nog een dag spijt gehad van deze aankoop. De laptop voldoet goed aan mijn verwachtingen voor een game/werk laptop. Voorafgaand was ik sceptisch over het merk Dell maar hier heb ik nog geen enkele slechte ervaring mee. De klantenservice via Facebook reageert accuraat.

Heb jij ook een Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord)?

Hoe is de kwaliteit van het matte scherm? Hoe zit de helderheid? Ik volg deze laptop nu een tijdje en ik zie veel gebruikers klagen over het beeldscherm al moet gezegd worden dat Dell tot nu toe al drie verschillende panelen hiervoor heeft gebruikt dus het kan variëren per gebruiker. En zijn de vlekken van de behuizing ook bij het toetsenbord gedeelte of de achterkant van het scherm en zijn deze gemakkelijk weer schoon te maken?
Ik vind de kwaliteit zelf echt goed. Las dat een aantal het scherm niet helder genoeg vonden, maar hier heb ik zelf geen last van. De foto's die aan de review zijn bijgevoegd zijn genomen op een helderheid van 100% zonder netstroom.

De vlekken op de laptop ervaar ik op de achterkant van het beeldscherm, en naast de mousepad. Dit komt door middel van het typen. De vlekken zijn er zelfs nog af te ''vegen'' door je hier met je vingers overheen te wrijven. In 1x in de zoveel tijd maak ik de laptop even schoon met een doekje. Er zijn geen vlekken zichtbaar op het toetsenbord gedeelte.