Sigma Mount Converter MC-11 (Sony E naar Canon EF-mount) Review

x62 10 mei 2016, laatste update op 10 mei 2016, 432 views

Sigma Mount Converter MC-11 (Sony E naar Canon EF-mount)

Gezien het relatief schaarse native E-mount lenzenaanbod biedt deze Sigma MC-11 adapter een zeer fijne oplossing voor je non-native Canon/Sigma lenzen. Waarom niet de Metabones? De Sigma MC-11, 1) is 200 goedkoper, 2) presteert gelijkwaardig danwel beter, 3) heeft volledige support voor bepaalde Sigma lenzen.

Pluspunten

• Performance bij normaal licht (TL-/daglicht) - gelijk aan de Metabones IV
  • Full support voor (bepaalde) Sigma lenzen

Minpunten

• Slechte performance bij low-light (net zoals Metabones)

Deze adapter heb ik gekocht om zodoende mijn Canon 70-200mm F/2.8 IS USM lens te kunnen gebruiken op mijn Sony A7 Mark II.

Ik heb zowel deze adapter een vergelijkbare adapter van Metabones (versie IV) getest in de winkel en concludeerde dat de Sigma MC-11 eenzelfde danwel betere performance biedt dan de Metabones adapter. Uiteraard, zoals met bijna alle non-native lenzen (die via een adapter communiceren), is de Auto Focus performance simpelweg slecht bij low-light situaties. Echter, bij normaal licht (TL-/daglicht) volstaat deze Sigma MC-11 adapter uitstekend!

Waarom niet de Metabones?
- De Sigma MC-11 heeft een gelijkwaardig performance en is 200 goedkoper ten tijde van het schrijven van deze review.
- De Sigma MC-11 heeft volledige support voor bepaalde [1] Sigma lenzen, d.w.z., (volgens wat ik gelezen heb) presteren de Sigma lenzen nagenoeg zoals een native Sony/Zeiss lens. Zelf Eye-Focus etc. wordt support. Verder heeft deze adapter een erg handige status-LED ter indicatie van de compatibiliteit v/d aangekoppelde lens.

Conclusie: gezien het relatief schaarse native E-mount lenzenaanbod biedt deze Sigma MC-11 adapter een zeer fijne oplossing voor je non-native Canon/Sigma lenzen.

[1] http://www.sigmaphoto.com/mount-converter-mc-11

Heb jij ook een Sigma Mount Converter MC-11 (Sony E naar Canon EF-mount)?