Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Pioneer HDJ-500 (Zwart) Review

TvanM 10 mei 2016, laatste update op 10 mei 2016, 195 views

Pioneer HDJ-500 (Zwart)

Top koptelefoon voor de prijs, gaat nu al 2 jaar mee en nog niks kapot. Koptelefoon voelt stevig aan, en uitneembare kabel is erg handig voor eventuele kabel breuken. Geluid is echt super voor de prijs met erg zuivere bass, ook omgevingsgeluid bijna niet meer te horen wanneer aan.

Pluspunten

• zuiver geluid
  • flexibel
  • losse kabel
  • bouwkwaliteit
  • isolatie

Minpunten

• losse draadjes naar de speaker zelf
  • gaat pijn doen bij langdurig gebruik

Gebruik deze koptelefoon persoonlijk voor draaien op feestjes en bij het sporten. Wat voor mij erg belangrijk was, is dat hij goed isoleerde, een zuiver geluid heeft en dat die tegen een stootje kan. Hierna kwam ik bij deze koptelefoon uit, heeft alles wat ik zoek in een koptelefoon en zat zelfs nog wat onder mijn budget. Het geluid is echt super, de bass is zuiver en de hoge tonen worden erg mooi weergegeven. Kabel die je eruit kan halen is erg fijn voor eventuele kabelbreuken, ook kan je de kabel draaien bij de oorschelp waardoor die niet zomaar eruit kan vallen. Verder is hij erg flexibel, maar voelt hij nog steeds stevig aan. Draaiende oorschelp is ook handig, maar gebruik het persoonlijk niet echt veel omdat je met de flexibiliteit de oorschelp makkelijk achter je oor kan plaatsen. Kussentje aan de bovenkant gaat ook niet snel kapot, wat nog wel eens een probleem wil zijn bij andere koptelefoons.

De enige minpuntjes waar ik tot nu toe op gestuit ben zijn:
- Na ongeveer 2 uur achterelkaar dragen gaat het pijn doen aan je oren. Dit heeft echter ook te maken met het on-ear design.
- Ook ben ik bang dat er in de kabel die gaat van de koptelefoon zelf naar de schelpen een kabel breuk gaat komen, en deze zijn niet echt te vervangen.

Conclusie: Misschien wel de koptelefoon met de beste prijs kwaliteit verhouding. Voor normaal gebruik is deze zeer zeker aan te raden. Ik zou echter wel voor een over-ear design of oortjes gaan als je van plan bent voor meerdere uren achter elkaar muziek te luisteren.

Heb jij ook een Pioneer HDJ-500 (Zwart)?