Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

TvanM 9 mei 2016, laatste update op 2 juni 2016, 1.071 views

Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Heel erg goede telefoon, zeker voor de prijs. Kan vrij gemakkelijk mee met de duurdere telefoons.

Pluspunten

• prijs kwaliteit verhouding
  • erg snel
  • batterij
  • groot scherm
  • uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• mono speakers
  • led lampje voor berichten

Al zoals gezegd erg goede telefoon. Voor iemand die zijn telefoon veel gebruikt maar niet de hoogste prijs wilt betalen. Deze telefoon heeft alles wat je nodig hebt, en met 2gb ram ook nog eens erg snel.

Batterij:
Gaat makkelijk volle dag mee. Ook zwaar gebruik, zoals met youtube, spelletjes en browsen haalt hij de dag. Ik heb deze telefoon nu al meer dan een half jaar en batterij zelf is nog niet achteruit gegaan.

Opslag:
Van 16gb is prima, maar het is voor te stellen dat een uitbreiding nodig is. Dit kan dan ook gewoon met een micro sd-kaartje.

scherm en waterdichtheid:
het scherm zelf is prima, niet de hoogste resolutie, wat prima is in het dagelijks gebruik, de helderheid is aan te passen, maar door een sensor past de helderheid zich ook automatisch aan, aan de hoeveelheid licht.(dit is natuurlijk ook uit te schakelen). Het scherm zelf (het glas) is erg sterk, al een paar keer gevallen en ook al een keer van de trap afgevallen, tot nu toe zitten er echter alleen nog maar wat kleine krasjes op, dus of ik heb veel geluk, of op het scherm is niks aan te merken. Op tweakers staat dat deze telefoon waterdicht is, echter staat dit op de site van Motorola:Advanced water resistance IPX7-rated protection from splashes and accidental drops in water.* . Wat dus eigenlijk betekend dat hij wel waterdicht is, maar dat ze er geen garantie op geven.

leuke features:
- Je kan aanzetten dat bij bepaalde bewegingen de telefoon de camera of zaklamp openend. het is leuk, alleen heel goed werken doet het niet.
- Wat wel goed werkt is (korte uitleg, want er is niet echt een naam voor?) dat als je de telefoon optilt of beweegt, er icoontjes tevoorschijn komen die aangeven of je een bericht hebt, of een andere melding, ook kan je vanaf hier de telefoon ontgrendelen en de tijd zien.
- Ook zit op de ontgrendel knop een ribbeling, waardoor je deze goed kan onderscheiden van de volumeknop, die dit niet heeft.

de enige problemen waar ik tot nu toe op gestuit ben zijn:
- soms doet de touch het opeens niet meer, dit kan worden verholen door het scherm een paar keer opnieuw te ontgrendelen, waarna de touch het weer doet.
- de telefoon is boven en onder erg symmetrisch als het scherm net aan is. Hierdoor is het soms moeilijk te zien wat boven en onder is, dit is alleen te zien aan de voor camera die boven zit en verder niet.
- ook is de lay-out een beetje wennen. Persoonlijk kwam ik vanaf Samsung, en dan zou je zeggen is ook android, dus is makkelijk te leren. Maar ik had er toch moeite mee om eraan te wennen.
- ook heeft de bolling op de achterkant voor-en nadelen, hierdoor ligt die fijn in de hand, maar als je de telefoon stil op tafel legt kan het vervelend zijn, omdat die dan snel draait en beweegt over de tafel.
- ook is de batterij niet te vervangen, dit kan wel maar hij gaat open via het scherm waardoor je dat moet gaan verhitten enzo. oftewel hiervoor moet die waarschijnlijk naar de monteur. Tot nu toe nog geen probleem geweest aangezien de batterij het uitstekend doet.

conclusie:
Al met al dus een erg goede telefoon. Ik kan wel aanraden om voor deze versie te gaan (met 2GB RAM en 16GB opslag), omdat voor ietsje meer geld je toch wel een stuk meer krijgt. Ik kan deze telefoon dus aanraden, zeker als je niet het grootste budget hebt, maar toch een redelijk high-end telefoon wilt.

Heb jij ook een Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?

Enige interpunctie zou al schelen.