Asus ZenPad 10 (Z300C) 32GB Zwart Review

Silverster 9 mei 2016, 882 views

Asus ZenPad 10 (Z300C) 32GB Zwart

Prima tablet voor de meest voorkomende functies, onderweg ook prima zakelijk te gebruiken. Snel, licht, lange batterijduur, goede kwaliteit beeld en geluid en genoeg geheugen!

Pluspunten

• scherp beeld en helder geluid
  • gorilla glass
  • langfe batterijduur
  • enkele nuttige tools

Minpunten

• Android
  • plaatsing knoppen/jackplug etc
  • veel Asus tools

Eindelijk de tablet echt kunnen testen door een zakentripje. Thuis al wel enkele weken wat mee zitten pielen maar voor de meeste zaken pak ik dan snel mijn iPhone of Windows laptop.
Ik ben geen fan van Android, maar ben op zich wel te spreken over de Asus schil die erom heen zit. Voor normaal gebruik is dit meer dan prima en went Android weer vrij snel. Er zitten een aantal handige Asus apps op, waarvan ik ḱrachtig en versnellen' regelmatig gebruik. Dit veegt in 1 keer je tijdelijke bestanden leeg etc. Veel apps zijn echter too much en mogen er van mij wel af.
Over de bouw van de tablet ben ik zeer te spreken, deze is echt high end, met een geweldig scherm met gorilla glass, een speaker over de hele lengte (met super goed geluid) en een goed in de hand liggende achterkant. De knoppen zijn alleen niet bij elkaar geplaatst en zitten goed 'verborgen' waardoor ik nog wel eens moet zoeken.
Ik heb de tablet uitgerust met een MIcrosoft wedge bluetooth toetsenbord en dit werkt super met deze tablet. Koppelen is makkelijk en hij reageert goed. Aanraken van het scherm is ook goed, alleen reageert het scherm niet altijd even goed op een stylus. Maar dit komt veel voor dus zal niet zozeer aan deze tablet liggen.
Ik heb voor zakelijk gebruik Office apps geinstalleerd icm een Office365 abonnement, en deze apps werken boven verwachting op de tablet. Al met al een prima tablet om mee te nemen en kan zeker licht zakelijk gebruik aan.

Heb jij ook een Asus ZenPad 10 (Z300C) 32GB Zwart?