Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Philips A5-PRO (Zwart) Review

reinholdsnoek 8 mei 2016, laatste update op 8 mei 2016, 262 views

Philips A5-PRO (Zwart)

Ben je op zoek naar een degelijke headset met een nog degelijkere sound? Stop dan met zoeken! Lees verder waarom...

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Opvouwbaar
  • Oorkussens makkelijk te verwisselen
  • Geluidweergave
  • Strak ontwerp

Minpunten

• Geen universele kabel
  • Kan wat hard aanvoelen bij de hoofdband in het begin

Ik heb de Philips A5-Pro nu sinds eind Januari en hij heeft me nog geen moment teleurgesteld. Daarom dacht ik dat het tijd was om een review te schrijven over deze koptelefoon. Dus hier gaan we dan...
Waarom heb ik deze koptelefoon gekocht?
Audiokwaliteit vind ik van groot belang bij mijn pc-setup. Goed geluid voegt veel toe aan je ervaring met muziek, maar ook voor games en films is goed geluid erg fijn.

Ik game best veel met wat vrienden online, dan heb je een goede koptelefoon en microfoon nodig. Ik heb een tijd gezocht naar goede headsets maar ik kon geen headset vinden die aan mijn wensen kon voldoen. Toen heb ik besloten om een losse microfoon te kopen en een losse koptelefoon.

Op deze manier kan je voor beide apparaten iets goeds zoeken ipv een voorgestelde combo (headset). Ik heb na wat onderzoek uiteindelijk gekozen voor deze koptelefoon van Philips met de NT-USB microfoon van Røde.
Hoe is de audiokwaliteit?
Ik vond de sound van deze koptelefoon mooi gebalanceerd. Dat is waarom ik uiteindelijk voor deze ben gegaan. Hij heeft geen last van overdreven uitschieters bij lage tonen of hoge tonen, alles klinkt gewoon goed gebalanceerd. En dat is iets wat ik bij dit soort apparaten wel weet te waarderen.

Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat je voor optimale audiokwaliteit ook een goede audiobron nodig hebt. Als je hem rechtstreeks in je pc plugt klinkt het prima. Maar afhankelijk van de kwaliteit van je audiokaart in je pc kan dit vaak nog wel beter. Ik heb zelf een losse versterker voor de koptelefoon gekocht en ben hier zelf erg over te spreken. Maar dit heeft misschien niet iedereen ervoor over.
Wat zit er in de doos?:
Als je de doos openmaakt zie je de koptelefoon opgevouwen liggen. Onder de koptelefoon zie je de 3.5mm stekker van het snoer en de 3.5-6.3mm omvormer liggen. Als je de bodem met bovengenoemde artikelen uit de doos tilt vind je de rest van het snoer en een reistasje voor de koptelefoon. ook ligt hier nog wat documentatie
Aan de slag:
Met dit soort koptelefoons hoef je niets te installeren oid, het is een kwestie van kabel inpluggen in de koptelefoon, kabel inpluggen in een audioapparaat en genieten maar. Ging het altijd maar zo makkelijk _/-\o_

Wat wel leuk/handig is: aan beide earcups zit een audiopoort waar je de bijgeleverde Philipskabel in kan stoppen. Dus je kan kiezen aan welke kant je het snoer wil hebben.
De koptelefoon zelf:
Als je de koptelefoon oppakt voelt hij direct stevig aan. De hoofdbestanddelen zijn Alumminium, Leder en binnenin het leder zit een plastic hoofdband. Maar aan het gewicht van de koptelefoon voel je al dat je kwaliteit vast hebt. Het zal niet zomaar uit elkaar vallen.

Ook het opvouwmechanisme voelt stevig aan. Persoonlijk hadden ze het er van mij uit mogen laten, maar er zullen vast mensen zijn die het handig vinden.

Helaas is het niet mogelijk om universele kabels in de koptelefoon te pluggen, dit is een beetje jammer, want nu moet je altijd de duurdere Philips kabels kopen, maar ik heb het er graag voor over.

Ik hoop dat u wat aan deze review heeft gehad, en heeft u nog tips of opmerkingen? Laat het me weten!

Heb jij ook een Philips A5-PRO (Zwart)?