LaCie d2 Tripple Interface, 200GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire800, 8MB) Review

ramlal 29 september 2005, 1.156 views

LaCie d2 Tripple Interface, 200GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire800, 8MB)

Pluspunten

• betaalbaar
  • zichtbaar kwaliteit
  • snel
  • eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• geen

Mobiliteit Score: 4
De schijf komt in een sjieke doos en wordt bijzonder compleet geleverd. Er zitten snoertjes bij voor USB 2.0, FireWire 400 en FireWire 800. Ook een adapter met zowel een Euro- als Britse (!) stekker wordt meegeleverd.

De schijf kan zowel plat liggend als op bijgeleverd opschroefbaar voetje worden geplaatst. De laatste had vanwege bureauruimte mijn voorkeur. Het opschroeven van het voetje is overigens een fluitje van een cent en het sleuteltje zit erbij. Mooi degelijk materiaal overigens, ook de schijf zelf is gebouwd als een tank: deze schijf heeft duidelijk kwaliteit.

Het aansluiten op mijn PowerBook kon werkelijk niet eenvoudiger: ik stak de stekker erin en een preformatted 'LaCie Disk' (inclusief kek icoontje) verscheen op de desktop.

De prestaties zijn zonder meer goed. Zoals ook hier al wordt gezegd springt vooral de performance met FW800 er echt uit.

De schijf is redelijk stil. Je hoort 't wel als-ie op toeren komt, en stevige lees- en schrijfacties resulteren in hoorbaar geratel, maar er zijn geen vervelende piepen of fluittonen die je 't leven zuur maken. De schijf wordt passief gekoeld dus er is ook geen geruis van de fan. Als de schijf een tijdje niet gebruikt wordt spint hij automatisch down en heb je er helemaal geen last meer van. :-)

Heb jij ook een LaCie d2 Tripple Interface, 200GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire800, 8MB)?

Kleine opmerking: ik zou het lastig vinden mocht er een Britse stekker bijzitten terwijl het product verkocht wordt op het Europese vasteland. Als je op reis naar Engeland gaat heb je allicht wel een convertor bij en is het dus vrij nutteloos.

Nu betaal je een klein beetje meer voor iets totaal overbodig. Als er nu nog beide type stekkers gebruikt zouden worden in Nederland zou ik het nog snappen ja..
Haha, ik denk dat het voor LaCie goedkoper is om gewoon die stekkers overal bij te doen dan apart voor twee markten een onderscheid te gaan maken.