Tweakers zegt: 8,5

Logitech G933 Zwart Review

ThaJens 1 mei 2016, laatste update op 1 mei 2016, 573 views

Logitech G933 Zwart

Goed geluid op de PC. Dolby werkt goed en in een houten huis goed draadloos bereik. Helaas aan de zware kant en daardoor dus ook erg op je hoofd drukt. De sleep feature om de 5 minuten is ook zeer irritant en de firmware update werktte niet.

Pluspunten

• Dolby 7.1 werkt goed
  • Draadloos bereik

Minpunten

• Drukt op je hoofd
  • Sleep feature (Die niet te updaten viel)
  • Zwaar
  • Geluid wilde niet afspelen

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
De headset heeft via de draadloze adapter goed geluidskwaliteit. Ik heb gehoord dat het op de PS4 een drama is en dat alle lage tonen verdwenen zijn. Dat heb ik zelf niet uitgetest. Zodra je hem op je hoofd doet voelt hij zeer stevig maar wel erg zwaar.

Een van de problemen was nog de sleep feature waarbij hij om de 5 minuten in slaap stand ging en je hem opnieuw aan moest doen of een knop moest indrukken op de headset zelf. Hiervoor is een firmware update uitgerold die ik zelf niet kon uitvoeren. Ik moest de wireless adapter en de headset via een USB-kabel connecten aan mijn PC maar hij wilde maar niet gaan updaten. Op verschillende PC's geprobeerd maar werkte nergens.

Dat was nog niet eens het grootste probleem. Zodra de headset nog actief was wilde soms YouTube video's of andere media niet afspelen via de headset. Ik kreeg dan geen geluid of een error dat er een fout was opgetreden. Dit gebeurt ook zodra je geen afspeelapparaat hebt of dat je hem tijdens de video eruit trekt. De enige manier hoe je dit weer werkend kon krijgen was door de headset uit en weer aan te doen. Soms wilde dit ook niet werken en moest je de wireless adapter opnieuw inpluggen om het probleem op te lossen. Dit gebeurde wel zo'n 2/3 keer per dag. De sleep feature wilde dit probleem ook wel eens triggeren dat zodra je hem uit slaapstand brengt je alsnog de wireless adapter opnieuw in moet pluggen.

Overigens zijn de plopjes bij het aanzetten zeer irritant en willen de scharnieren kraken omdat ze van plastic zijn.

Heb jij ook een Logitech G933 Zwart?

Reviews door de redactie

Met de genoemde problemen zou ik eerst eens onder garantie het ding omruilen en daarna eens kijken hoe de nieuwe omruil het doet. Wie weet kraak je het ding af alleen maar omdat je de pech hebt gehad een defecte te hebben...
In meerdere reviews op de site zie ik dat de scharnieren kraken en plastic scharnieren willen in het algemeen ook wel sneller kraken dacht ik. Overigens heb ik de headset al niet meer en heb ik hem terug gestuurd.
Enkel als ik iets eet met de headset op hoord ik het inderdaad ook soms kraken. Er is een software update waarmee je de sleep feature kan uitzetten nu.

Heb in het begin ook wat problemen gehad dat ik geen sound had en dat kwam ook door die sleep feature. Door dat uit te schakelen heb ik nog geen problemen gehad. Moest je toch nog problemen hebben moet je je wireless receiver eens resetten door met een naald in het kleine gaatje te steken.
Bedankt voor je reactie maar heb hem al teruggestuurd.