Corsair Gaming VOID Surround Review

jori777 28 april 2016, 351 views

Corsair Gaming VOID Surround

Het is een goede headset met prima geluid. Ik heb deze headset gekozen op basis van de aantal features, design en prijs. Momenteel ben ik 2 weken in bezit van deze headset

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Strak ontwerp
  • sidetone ( hoor je eigen stem)

Minpunten

• geluid heeft ruimte voor verbetering
  • kabel voor mij te kort
  • materiaal earpads

Features Score: 5
De features geven je voldoende ruimte om hem af te stemmen naar je eigen smaak.
Met namen de equalizer is van groot belang omdat de default geluid niet fantastisch is. ik heb erg moeten wennen vanwege dat ik al jaren een Sennheiser HD-25 gebruik (voor muziek) en waarbij dat altijd puik in orde is. dit is dan ook mijn enigste vergelijkingsmateriaal.
Voor muziek mis ik te veel body om deze aan te bevelen voor muziek of film's, maar voor gamen doet hij zijn taak goed, want ik hoef niet uren lang weg geblazen te worden alsof ik in een Michael Bay game zit. ik speel voornamelijk FPS en hij geeft de voetstappen erg goed aan door de surround sound functie.
als bijwerking is lijkt het geluid wat hol te lijken, dit zou met de equalizer hopelijk wat bij te kunnen werken.

Het is een mooi en zeker uniek design, de materiaal keuze is voor de earpads wel teleurstellend, dit is omdat het lijkt alsof je de vloerkleed van een auto tegen je hoofd aan hebt! exact dat materiaal! het is niet het zelfde zoals je op de Corsair website ziet. Het is al helemaal niet te vergelijke met wat erop de VOID RGB (zou moeten) zitten. En helaas is de meegeleverde kabel te kort om onder mijn bureau naar mijn PC te gaan.

Dat gezegd te hebben valt hij goed om je oor heen en zit ook de microfoon op een goeie plek.

Ik heb getwijfeld hem retour te sturen vanwege de earpads maar heb hem toch gehouden omdat voor deze prijsklasse is dit een prima ding.

Heb jij ook een Corsair Gaming VOID Surround?