Bose MIE2 (Zwart) Review

Bart Bussink 28 april 2016, laatste update op 28 april 2016, 439 views

Bose MIE2 (Zwart)

Goede headphones, goede afwerking en kabels.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Sterke kabels en jack
  • Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Gaat niet in gehoorgang

Minpunten

• Kabels raken snel in de knoop
  • Earbuds lastig origineel te bestellen

In 2012 kocht ik de voorganger, de MIE1, die overigens een vergelijkbare geluidskwaliteit had. Helaas werd deze een jaar later gestolen, en kocht ik in begin 2014 de MIE2. Normaal gesproken deed ik slechts enkele weken tot maanden met headphones, zelfs met Sennheisers, maar dit setje gaat al ruim 2 jaar mee.

Duurzaamheid
De kabels zijn erg sterk, ben er wel eens ergens achter blijven hangen, of heb een oortje in mijn koffie laten vallen, zonder dat dit schade opgeleverde aan de headphones. Wel was het wel eens nodig de oortjes met perslucht schoon te maken. Het rooster aan de buitenkant is wel eens losgeraakt, en heb ik vastgelijmd.

Geluidskwaliteit
De headphone geeft alle tonen goed weer, en het geluid is op z'n best wanneer je de settings van de equalizer niet aanpast. De lage tonen zijn het best; krachtig maar wel gebalanceerd. Laag en midden zijn de earbuds op hun best. Achtergrond geluid wordt niet gefilterd: sterker nog, de headphones lijken ontworpen om dit juist niet tegen te gaan gezien de roosters die aan de buitenkant zitten. Prima voor op de fiets, al komt het geluid in een stille omgeving vanzelfsprekend beter tot zijn recht. Toch "lekt" de headphone niet veel geluid, mijn collega's klagen er niet over.
Het bijzondere van de headphones is dat je veel details hoort; ieder instrument komt goed tot zijn recht als je goede kwaliteit geluidsbestanden afspeelt.

Comfort
Fijn is dat de oortjes niet in je gehoorgang gaan. De earbuds blijven langer schoon en je voelt ze uren dragen zonder dat ze irriteren. Ik ben er wel eens mee in slaap gevallen. De oortjes zitten erg stevig in je oor: tijdens fietsen of sporten vallen ze zeker niet uit. De originele earbuds ben ik wel al kwijt, ik heb deze op internet bijbesteld.

Heb jij ook een Bose MIE2 (Zwart)?

Ik heb al tijden de MIE1 tot grote tevredenheid. Echter begint hier nu 1 kabeltje van kapot te gaan. Als mijn huidige oortjes zijn overleden wil ik graag Bose oordopjes. Een logische vervanger zou natuurlijk de MIE2 zijn. Is er verschil in draagcomfort? Die puntjes die bij de MIE2 aan de bovenkant zitten, wat doen die? En zit dat lekker?

Verder kan ik me helemaal bij jouw review aansluiten, ben erg tevreden met de oordopjes. Qua draagcomfort prima, en qua geluidkwaliteit ook erg goed.
Die puntjes zorgen er voor dat de oortjes beter blijven zitten. Ik vind het wel een verbetering. Overigens passen de oude dopjes volgens mij ook op de MIE2, dus als het niet bevalt gebruik je die. Volgens mij zijn er verder geen noemenswaardige verschillen tussen MIE1 en MIE2.