Specificaties 25,5" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T260HD Zwart Review

N1ckk 31 juli 2009, laatste update op 7 mei 2010, 1.380 views

Samsung Syncmaster T260HD Zwart

Pluspunten

• Full HD, zelfs 1920 x 1200
  • Zeer beeld
  • Mooi design
  • Veel aansluitmogelijkheden
  • 2 HDMI porten

Minpunten

• Geluid is iets minder
  • Voet draait niet maar past alleen de kijkhoek aan
  • Positionering van tweede HDMI poort
  • Stofmagneet (voor wat het waard is)

Ik heb deze TV/monitor nu een kleine week in gebruik en alles werkt goed. Zeker met mijn XBox 360 en PS3, echter vind ik de beeldkwaliteit van mijn normale coax televisie niet zo heel erg mooi maar dit ligt maar aan mijn eigen set-up denk ik met splitters etc.. Wat wel weer goed op te lossen is door het slot voor een HDtv smartcard.

Het eerste wat echt heel erg opvalt aan het apparaat is dat het geen knoppen aan de voorkant bezit. Er zit een soort touchscreen knop om hem aan en uit te zetten wat opzich wel weer mooi tot z'n recht komt in het design van het algehele scherm. Het werkt ook goed, maar je kan (/ doe je bijna automatisch) het vervangen door gewoon een knop in te drukken op je afstandsbediening. Ook maakt die een leuk geluidje als je hem aanzet (dit kun je eventueel ook uitzetten trouwens).

Wat ik alleen wel iets minder vind is de tweede HDMI poort, die zit namelijk aan de zijkant achter een klepje en zodra de kabel erin zit is dat toch wel minder mooi dan als die gewoon aan de achterkant had gezeten.
Ook is het geluid van de TV niet denderend, maar je kan wel alle denkbare speakersetjes erop aansluiten.

Al met al is het een mooie TV die naar mijn inzicht ook goed als monitor uit te voeten zou kunnen (wat ook logisch is want het is ook monitor, alleen ik gebruik het als een TV dus dat daar geen misverstanden door ontstaan) door de DVI en VGA poorten maar ook voor andere producten zoals een Xbox of een Playstation door de 2 geintegreerde HDMI poorten. Al met al vind ik het zeker geen miskoop.

Aanrader dus. Same voor de T220, T240 natuurlijk (de kleinere uitvoeringen).

• Xbox 360
  • Playstation 3

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T260HD Zwart?

Dit is natuurlijk helemaal geen TV maar toch echt een monitor met ingebakken TV-tuner, hetgeen ook wel blijkt uit de native resolutie van 1920x1200. Niet dat het erg veel uitmaakt natuurlijk, maar toch...............
Prcies, ik heb namelijk de T260 als monitor (dus zonder tv-tuner erin)

Als tv issie eigenlijk minder geschikt door zijn 16:10 verhouding.

Verder kloppen de punten wel, hij geeft prachtig beeld, design is oogverblindend (smaak uiteraard)

Daarentegen is hij totaal niet qua hoogte/kijkhoek instelbaar, geen swivel/hoogteverstelling dus.

En stofmagneet issie ook wel, maar dat is elke glossy tv / apparaat natuurlijk
Ik heb Digitenne van KPN. Deze zendt 16:9 en 4:3 beeldverhoudingen uit. Kan ik mijn Digitenne aansluiten op deze TV/Monitor? Is de verhouding van het beeld dan prima aangezien deze 16:10 heeft???
Ik heb Digitenne gewoon aangesloten op dit apparaat en het werkt prima hoor!

Ik weet dat dit een hele outdated reactie is, maargoed mocht ook nog iemand met deze vraag komen.