Corsair Gaming standaard uitvoering Review

MicaLovesKPOP 25 april 2016, laatste update op 25 april 2016, 309 views

Corsair Gaming standaard uitvoering

Headset staat bekend om goed geluid, comfortabelheid en niet te harde bas - daar voldoet hij zeker aan. De microfoon is helaas niet erg bruikbaar en het geluid van de koptelefoon is standaard zo hard dat 4% volume al te hard is. Zie mijn uitgebreid review voor de oplossing daarvoor!

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Extreem comfortabel
  • Sluit geluid af, maar niet te veel
  • Niet te harde bass
  • Zeer goed bereik

Minpunten

• Microfoon realistisch gezien onbruikbaar
  • Geluid te hard (zie bericht voor oplossing)

Opnamekwaliteit Score: 1
Ik heb deze headset zo'n 1.5 jaar geleden gekocht omdat ik een comfortabele headset zocht met goed geluid en en niet te harde bass. Deze 3 punten zijn allemaal dingen die ik over de headset las voordat ik hem kocht en hij maakt ze zeker waar.

Wel waren er mensen die problemen ervaarden met het bereik. Ik kan me zo voorstellen dat die mensen misschien in de buurt van een router of magnetron zitten die het signaal verbreken. In mijn appartement kan ik overal heenlopen en heb ik nog steeds top signaal. doordat de headset draadloos is doe ik hem dus ook niet af als ik even iets moet pakken en zet ik juist een muziekje op als ik ga koken. Heerlijk!

Hij sluit geluid wel af, maar als ik geen muziek op heb kan ik nog steeds de bel (achter een deur) horen. Dit vind ik zelf wel zo prettig.

De microfoon is eigenlijk onbruikbaar. hij is zeer zacht en hoewel het mogelijk is het te fixen heeft het mij 2 maanden research gekost en toen ik ge-upgrade had naar Windows 10 zag ik het niet zitten om dat weer helemaal opnieuw uit te zoeken. Er was toen in ieder geval niet simpelweg een tutorial beschikbaar; het enige wat ik kon doen is tips van mensen proberen en combineren.

Het geluid is ZEER hard (2% volume = prima, 4% is vrij hard) en om dit te fixen raad ik het programma EqualizerAPO aan. De text in de config.txt heb ik simpelweg vervangen door "Preamp: -6 dB", dit maakt het geluid minder hard. hoe hoger in het negatief he getal, hoe zachter. Met -6dB in de config.txt gebruik ik nu i.p.v max 4% volume t/m zo'n 26% volume, dus als je accurater wilt kunnen afstellen zul je hem nog lager moeten zetten. Voor mij is dit prima.

Ik ben zeer tevreden over deze headset, maar dan wel als headPHONE en niet als headSET.

P.S.: Let wel op dat de bouwkwaliteit van de headset gezien reviews niet geweldig schijnt te zijn. Ik ben er zelf voorzichtig mee en heb geen problemen ervaren.

Heb jij ook een Corsair Gaming standaard uitvoering?