DiRT Rally, PC (Windows) Review

ErikRo 22 april 2016, laatste update op 23 april 2016, 292 views

DiRT Rally, PC (Windows)

Mooi, vloeiend, gevoel van 'being there' en uiterst verslavend

Pluspunten

• Zelfs in laagste stand al mooi
  • Niet veeleisend qua pc
  • Ondersteund goed 3440x1440
  • Veel waar voor je geld (18)

Minpunten

• Besturing als je geen stuur hebt en meer wilt

Elke keer als ik een racer zie of het nou futuristisch is a la Wipeout en realistisch als F1 of iets ertussen in. Ik ga altijd weer even kijken maar de laatste jaren heb ik niet meer dat gevoel van leuk.
Soms heb ik na vijf min al door dat er geen liefde is soms duurt het een paar uur het gros trekt me niet meer zoals vroeger.

Dat kan aan de besturing liggen die irriteert, zodat je steeds een bocht niet door komt. Het oogt niet, of het trekt gewoon niet.
Enige racespel wat ik echt de moeite bleek was "Split Second".

Dirt Rally draaide voor het eerst een demo en het zag er al zo mooi uit dat ik dacht voor de demo zet alles stiekem op max. Dat bleek niet zo. Allles stond op ultra low dus was ik al meteen heel tevreden. :)
Na wat rommelen met instellingen bleek ik bijna alles op max en ultra te kunnen zetten alleen oclusion lighting = low en advanced lighting moest ik op low zetten anders nam de framerate af met 2/3 tot 3/4.
Niet slecht op AMD7850 kaart met 2gb mem op resolutie 3440x1440.

Het spel zelf. Het speelde meteen lekker weg, pittig maar niet te en dat met xbox360 controller. Stuur zal beter zijn maar om nou zo'n ding in de woonkamer op mn bureau vast te schroeven ik wacht nog even.
Ik heb nog maar 2 a 3 dagen ervaring dus kan niet teveel zeggen maar het spleet lekker weg. Rondes zijn niet onmogelijk. Het gevoel van snelheid heb ik alleen hier zo goed gehad en het gevoel echt daar te rijden, knap gedaan van de makers.

Nu iets verder ik begon met een jaren 60 races die zijn prima te doen met een controller. Toen ging ik naar jaren 70 meer versnellingen meer kracht en toen was hij niet meer te spelen met een controller was het eerst nog te doen nu vloog ik zo goed als elke bocht uit |:(
Nu snap ik wat ze bedoelen met stuurtje noodzakelijk.

Heb jij ook een DiRT Rally, PC (Windows)?