Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed) Review

Luxx 27 september 2005, 1.278 views

Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed)

Pluspunten

• goedkoop, overklokbaar.

Minpunten

• lage prestataties per kloktik, relatief slecht voor gerbuik in games (cache is daar écht een must)

De prestaties van de Celeron-D mogen per kloktik dan wel matig zijn, door de hoge kloksnelheid kunnen ze nog behoorlijke wat op de kaart zetten. vanwege het standaard S775 zijn er ook voldoende moederborden voor te vinden. Onder een echte geodkope bij elkaar geraapte waterkoeling draait deze CPU al 3.95 Ghz, wat een overklok van 48% is, niet slecht.
Zijn voorganger, een northwood P4 (2.26), was per kloktik nauwelijks sneller (latere northwoods zijn dat overigens wel) en klokte nauwelijks over.
Doordat de FSB nu op 190+ draait, presteert deze Celeron (die vanwege minder cache wel erg blij is met deze bandbreedte) nog best oké...

De warmteproductie van de latere CeleronD's is ondanks zijn prescott core zeker niet overdreven, ondanks het ontbreken van EIST gebruikt hij slechts ongeveer 60 watt. Met SetFSB zet ik hem onder lage load vaak terug naar 1.5Ghz, waarbij hij helemaal zuinig wordt.

Heb jij ook een Intel Celeron D 330J (S775, 2.67GHz, 533MHz FSB, 256KB, 84W, NX, Boxed)?

Ik heb momenteel een Celeron D 330 (Geen "J"!) (2,66 ghz) lopen op 3,14 ghz lopen, met 2x 512 MB DDR 400 geheugen. Erg stabiel, met normale luchtkoeling. 1 Extra fan gericht staan op de cpu. Via 'n airtunnel wordt dat aangezogen vanuit buiten.

Ik mag zeker niet klagen, over de prijs/kwaliteit verhouding. Hij doet het goed, en is erg stil. Precies wat ik wilde.

Ik probeer hem nog sneller te laten lopen. Neem hier alleen mijn tijd voor. B-)