AC Ryan PlayOn! DVR TV 500GB Review

breugmeister 29 juli 2009, 2.301 views

AC Ryan PlayOn! DVR TV 500GB

Pluspunten

• Overzichtelijk menu
  • Klein formaat en degelijk ontwerp
  • Afspelen via wifi
  • Eenvoudige timerfunctie
  • Goede support

Minpunten

• Geen EPG voor analoge TV
  • Preview bestanden in klein venster niet altijd noodzakelijk

Ik heb deze mediaplayer nu een aantal maanden. Ik was op zoek naar een mediaplayer die zowel bestanden kon afspelen maar ook tv kon opnemen. Dit was één van de weinige apparaten die dit kon en ook nog degelijk eruit zag.
De enige vrij nare ervaring was dat er geen EPG voor analoge televisie was. Dit is alleen voor digitale televisie beschikbaar. Digitale televisie heb ik ook maar dat schijnt in Nederland niet te werken in combinatie met deze apparaten.

Er zat een wifi usb stick bij. Het aansluiten op het draadloze netwerk was vrij gemakkelijk. Als je de mappen op de pc gedeeld heb, worden deze gelijk zichtbaar in de browser van de mediaplayer. Bij een vorige mediaplayer had ik vaak last van schokkerige beelden omdat de buffer niet groot genoeg was of omdat het signaal niet sterk genoeg is. Bij deze mediaplayer is dat niet het geval. Dit werkt zo goed dat ik nog niets op de 500 GB heb gezet (behalve dan de tv opnames)

Het opnemen gaat ook goed zonder EPG. Ik neem alles op in High Quality en de timer werkt eenvoudig. Je kan het programma eenmalig opnemen of herhalend ( elke week die ene dag, elke doordeweekse dag, weekend etc.).
Je kunt de mediaplayer uitzetten (standby) en hij springt automatisch aan bij het opnemen en schakelt daarna weer uit.
De internetradio optie werkt ook goed. Via de verschillende genres kan je vele radiostations selecteren en deze kan je ook weer opnemen.

Verder is er een goede support. Op het forum van het product wordt goed in de gaten gehouden wat er mankeert. Met geregelde firmware releases lossen ze de bugs op en voegen ze ook nieuwe functionaliteit toe. Ik hoop binnenkort dus op te kunnen nemen met EPG. Torrents downloaden met de mediaplayer zoals bij HD versie, wordt ook geregeld aangevraagd.

Heb jij ook een AC Ryan PlayOn! DVR TV 500GB?

Helaas is de support de laatse tijd Er niet beter op geworden voor de DVR...!!!
En laat een aantal functies op de DVR flink te wensen over ( internet radio die niet meer werkt, NAS die niet permanent aan kan blijven staan Enz enz...) die NIET worden opgelost door AC Ryan d.m.v. een firmware die ze wel al een aantal maanden geleden hebben beloofd op hun bekende forum...
Erg vervelend en niet erg netjes...