Motorola Moto 360 Sport (Zwart) (Zwart) Review

Sanderman70Newbie 21 april 2016, laatste update op 21 april 2016, 1.644 views

Motorola Moto 360 Sport (Zwart) (Zwart)

Handig verlengstuk van de smartphone. Helaas voor mij ongeschikt als serieuze fitness tracker.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • goede respons van touchscreen en software
  • erg goed scherm

Minpunten

• batterijduur
  • Muziek uploaden

Op zich is het een goede smartwatch.
Alles werkt naar behoren en ik vond het een onverwacht gemakkelijke ervaring dat je 'eventjes' kan zien van wie het whatsappje of mailtje is.

Zonder GPS gebruik doet de batterij het wel ruim een dag. Uurtje lopen met GPS en muziek kost bijna een halve lading. Op de oplader tijdens het douchen na het rennen en opgelost. Maar dan moet je die wel mee hebben.

Het bandje wordt snel viezig. Het trekt gewoon vuil aan. Het is van kunststof dus het bandje wordt ook weer snel schoon. Het draag in ieder geval prettig.

De android wear apps zijn er ook voldoende. Veel apps maakt een lange lijst en d lastiang zoeken op het kleine scherm. Je kan echter zelf wijzerplaten ontwerpen met snelkoppelingen naar favorieten.

Muziek moet via Google Play Music met Bluetooth overgezet worden. En dat duurt triest lang. Onbegrijpelijk.
Het kan (moet eigenlijk, onder de 75% lading stopte de overdracht) tijdens opladen van de smartphone dus je hoeft er niet op te wachten.

Ik had de smartwatch gekocht voor hardlopen zonder telefoon.
De Moto Body app werkt goed tijdens het hardlopen, Enkele apps van derden (Runkeeper (mijn favoriet), Strava, Google Fit getest) werken ook maar de hartslag wordt niet bij alle geregistreerd. Soms wordt helemaal niets geregistreerd.

Ik wil de data voorlopig nog even in runkeeper bijhouden, even importeren dus.

De data van Moto Body is niet te downloaden. Dit kan wel weer via Google fit als je dat synchroniseert maar Runkeeper kon niet overweg met de data van Google Fit.

Ik realiseer me dat het mogelijk aan instellingen of botte lompheid van mijn kant ligt. Maar uiteindelijk wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen voor mij.

Smartwatch gaat terug naar de winkel, we proberen het maar eens met de nieuwe Garmin Vivoactive HR.

Kortom:
Zoek je een smartwatch, loop je eens een rondje zonder muziek en boeit de data omtrent je rondje niet zo dan denk ik dat het een fijn en goed horloge is.

Wil je echter wat meer data over sportprestaties dan is het nog onvoldoende.

Heb jij ook een Motorola Moto 360 Sport (Zwart) (Zwart)?