Logitech Premium Stereo (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling) Review

Zeemijl 28 november 2009, laatste update op 28 november 2009, 854 views

Logitech Premium Stereo (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling)

Pluspunten

• Draagcomfort.

Minpunten

• Geluid klinkt niet goed.
  • Hij gaat gemakkelijk stuk bij de volumeregeling.

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
Geluid
Het geluid valt tegen. Het is niet helder, door te weinig hoge tonen. Het stereobeeld klopt niet. En er zit een soort ruimte-effect op, alsof je in een kleine ruimte zit en het geluid door een hardboard wandje heen moet.
Zelfs met een tweedehands mp3-spelertje van 5 euro hoor je meteen in de eerste paar seconden dat geluid tekort schiet.
Dit is misschien wat overdreven. De compressie-vervorming van een 128kbps mp3-tje laat hij wel horen.

Constructie
De draden voor de luidsprekers zijn erg dun. Verder hebben de luidsprekers een gezamelijke massa-draad. Als die draden afzonderlijk waren en dikker, zou het geluid waarschijnlijk al wat beter zijn.
De constructie van de volumeregeling is ronduit slecht. De draden zitten daar slecht gesoldeerd, en de variabele weerstand maakt slecht contact.
De microfoon zit te ver weg. Hij is wel een beetje dichterbij te kantelen, maar zit nog steeds te ver weg.

De constructie van de beugel, de microfoo-arm en het draagcomfort is goed.
Hij past met gemak over mijn (grote) hoofd.

Prijs - Prestatie
De headset is geschikt voor internetbellen. Maar dan is de prijs van 25 euro te duur.

Aanvulling november 2009 :
Om te kijken of mijn kritiek wel helemaal terecht was, heb ik de hoofdtelefoon open gemaakt, en heb ik enkele foto's gemaakt.
Het blijkt dat er een plastic beschermkapje voor de luidspreker zit. Dat beschermkapje is niet open genoeg. Ook blijkt inderdaad dat bij de rechter luidspreker de massa-draden van beide luidsprekers verbonden zijn.

De losse luidsprekertjes zonder het plastic beschermkapje en met goede bedrading klinken een stuk beter. Maar door de constructie van de hoofdtelefoon gaat dat verloren. Deze hoofdtelefoon van Logitech is dan ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Heb jij ook een Logitech Premium Stereo (Stereo, 3.5mm, Volumeregeling)?

Ik vind het ook een rotding, als ik mijn camera van logitech als driver heb wilt hij dat ik altijd de camera heb aangesloten anders werkt de headset niet.