Gigabyte GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) GV-NX78X256V-B Review

simen 26 september 2005, 1.236 views

Gigabyte GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) GV-NX78X256V-B

Pluspunten

• Zeer hoge prestaties
  • Dual DVI
  • TV-out met converter naar tulp uitgangen.

Minpunten

• Hoge prijs

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een juweeltje van een kaart, en daar betaal je ook voor.

Zoals wel bekend is de GeForce 7800GTX op het moment van schrijven simpelweg de snelste videokaart op de markt, en daarom is er niets op te merken aan de prestaties.
Het is op dit moment mogelijk om alle games op 1600x1200 te spelen met AA(8x) en AF(16) ingeschakeld, op de bizarre uitzondering van de F.E.A.R. sp demo na.

In de doos treffen wij aan:
-de 7800GTX
-de Driver CD en PowerDVD6.0
-PowerDirector 3.0 ME
-Game CD (Joint Ops: Typhoon Rising)
-DTV VIVO kabel
-TRANS. adapter DVI-I/D-SUB 15
-de Manual

Ook werkt NVIDIA over het algemeen erg prettig met meerdere monitoren, ik heb helaas de TV-out nog niet kunnen proberen.

De overclockbaarheid van de kaart is ook erg goed, naar mijn mening. de stock clocks zijn: 430mhz core, en 1200mhz memory. Met de stock koeler kon ik dit opkrikken naar 490/1300 zonder enig last van artifacts of dergelijke.
Later heb ik de plastic cover van de koeler eraf gehaald en de ventilator van mijn stock processorkoeler erop gezet. dit is een zeer makkelijke modificatie, zonder je videokaart definitief aan te hoeven passen, en het scheelt ongeveer 20 graden onder load. Hierdoor is het zelfs mogelijk om de videokaart nog verder over te klokken.

De prijs ligt met 550 euro bijna gelijk aan die van de rest van mijn pc, en daarmee is dit ook het duurste onderdeel dat ik ooit gekocht heb, achteraf had ik het er wel voor over, de prestaties van de kaart zijn gewoon "off the charts".

Heb jij ook een Gigabyte GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) GV-NX78X256V-B?

Ik heb dezelfde kaart en ik moet zeggen dat ik ook absoluut tevreden ben met de kaart. Ik ben erzelf in geslaagd om de kaart met de standaardkoeler op zijn staart te trappen tot 500Mhz core, en 1400Mhz, dus er schuilt potentie in de kaart. :9
Ik denk dat we dat wel wisten dat er potentie in de kaart school... :P
ik kom niet verder dan 515 1390....geeft me om en nabij de 9000 3dmark's 05
Ik heb zelf 8650 gehaald in 3Dmark05

maar ik ben nog van plan om mijn PSU te vervangen, die op dit moment nogal ondergeschikt is aan mijn pc.. dan kan ik ook met gerust hart proberen nog verder te komen, nu viel mijn pc af en toe uit als ik het te gek maakte.