Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) Review

Spanjard 28 juli 2009, 5.985 views

Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

Pluspunten

• ze zitten heerlijk (beter dan de voorganger CX300)
  • na uren geen pijn en je voelt ze nauwelijks zitten (CX300 deed soms zeer)
  • vocals zijn glashelder
  • bass is krachtig en zuiver
  • hoogs zijn erg mooi na tweaking met EQ
  • hoge kwaliteit materiaal (zelfs vaak ingeslapen met oordoppen nog erin was tot nu geen probleem)
  • ze sluiten goed af (niet zo extreem als duurdere modellen maar toch)

Minpunten

• zonder tweaken van EQ vind je dit setje wat 'flat' klinken
  • middentonen zijn zwak wat dus met EQ aangepast moet worden
  • saai design (erg simpel maar dat is een kwestie van smaak)

Hallo Tweakers,

Ik heb de voorgangers gebruikt CX 300. Die ben ik helaas kwijt geraakt in Australie maar nu heb ik deze aangeschaft en ze zijn eigenlijk hetzelfde maar dan beter!

Dit setje oordoppen is ongeloofelijk voor deze prijs. Er komt een waanzinnig geluid uit met een paar EQ tweaks is dit een van de zuiverste geluiden in deze prijsklasse. Wil je een setje dat je Ipod oordoppen de grond in stampt, is dit het setje! Deze oordoppen hebben de beste geluidskwaliteit van alle oordoppen die ik droeg. even op een rijtje:

- ze zitten heerlijk (beter dan de voorganger CX300)
- na uren geen pijn en je voelt ze nauwelijks zitten (CX300 deed soms zeer)
- vocals zijn glashelder
- bass is krachtig en zuiver
- hoogs zijn erg mooi na tweaking met EQ
- hoge kwaliteit materiaal (zelfs vaak ingeslapen met oordoppen nog erin was tot nu geen probleem)
- ze sluiten goed af (niet zo extreem als duurdere modellen maar toch)

min
- zonder tweaken van EQ vind je dit setje wat 'flat' klinken
- middentonen zijn zwak wat dus met EQ aangepast moet worden
- saai design (erg simpel maar dat is een kwestie van smaak)

conclusie:
Wil je een setje oordoppen voor een lage prijs (ca. 40euri) met een waanzinnig geluid! En wil je, je Ipod oordoppen vervangen door iets beters dan kun je niet fout gaat met dit setje!

Heb jij ook een Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)?

waarom heb je dan niet gekozen voor de cx-500, die momenteel zelfs rond de 25 euro zitten? Deze klinken wel stukken in het midden :)
ow deze waren in de winkel en ik heb het niet zo met internetaankoop. dus ik dacht ik schrijf een review over deze waar ik zeer blij mee ben. :)
Bedankt voor de review! Ik heb zelf de CX300's en ben er zeer tevreden over maar ik krijg volgende week m'n nieuwe speler, Teclast T51, en wil daar nieuwe doppen voor en ik zat te denken aan de CX300-II's. Ik ben een echte basshead, ik luister voornamelijk elektronische muziek (trance/dance/techno/house) en ik gebruik een custom EQ, bass en treble lekker hoog en de mid wat lager. Ik lees uit reviews dat ze sowieso een verbetering zijn op de oude CX300's dus ik ga er niet op achteruit. Op CNET lees ik een review waar ze hebben over een "smashing" bass dus dan zit ik volgens mij goed en de prijs is gunstig. I.t.t. jou doen ze bij mij geen pijn, dat is ook een reden dat ik voor de CX300-II's ga, de vorm, klein en compact. Maar ik probeer het eerst wel met m'n CX300's om te kijken hoe de speler klinkt t.o.v. m'n odue speler, als ik meer dan tevreden ben, zou ik de CX300-II's kunnen overwegen. Nogmaals dank voor je review, was m'n gevoel toch juist om voor deze doppen te gaan. :)
heb ze ook vind ze fantastisch heb totaal geen klachten
Same story hier, vooral de infra bas (onder 60 herz dus heeeeeeeeeeeeeel laag, zo laag dat je het nauwelijks hoort, is erg indrukwekkend uit zulke kleine dingetjes, heerlijk spul, wel heel ff in laten spelen. Bas is subliem, sound is een typische sennheiser sound, dit is weer zo'n reden waarom je altijd sennheissers koopt.

Ik wil trouwnes vermelden dat WhatHIFI, een vooraansaande audio goeroe, deze uitgeroepen heeft tot best-buy onder de 50 pond, deze doppen zijn daar 30 pond. Sowiezo niet meer over twijfelen ;).