HP Photosmart 3110 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB) Review

Am1g0 27 juli 2009, 580 views

HP Photosmart 3110 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB)

Pluspunten

• Wifi
  • Inktvoorraad per kleur altijd zichtbaar in display
  • Kwaliteit van de prints is goed
  • cardreader
  • fax
  • bedienpaneel waardoor het apparaat handig te bedienen is

Minpunten

• instabiele software voor XP

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 3
In ons huishouden wordt erg weinig geprint en dus hebben we lange tijd gedaan met een HP Inktjet 510...
Echter we vonden het tijd voor vervanging en een all-in-one paste precies in het plaatje: printen, scannen, kopieren!

De HP Photosmart 3310 biedt naast printen, scannen en kopieren ook de mogelijkheid om te faxen en om dit alles wireless uit te voeren.

Betrouwbaarheid en stabiliteit
Tot op heden geen problemen ondervonden. Alleen de wireless optie in samenwerking met een Speedtouch 570 werkte niet optimaal. Maar na afscheid van de Speedtouch waren alle connectieproblemen opgelost.

Ondersteuning
Helpdesk niet nodig gehad.

Featureset
1 x 100 mbit
1x wireless
1x usb 1.1

Afdrukkwaliteit en verbruik
De kwaliteit van de afdrukken is goed. De kleuren zijn helder en scherp en verbruiken op het papier niet al te veel inkt. Het vreemde is echter wel dat het inktverbruik aan de hoge kant is. De cardridges zijn redelijk klein, maar desalniettemin zijn de kleuren erg snel aan vervanging toe (ondanks dat we niet veel grote kleurenpagina's afdrukken).

Scannen
De scanner werkt goed, echter kan sneller werken. Voor mijn niet hinderlijk.

Kopier
De kopie-functie werkt snel en de afdrukken zijn goed.

Fax
Soms kom je in de situatie dat je faxen moet verzenden (ik gebruik Xoip voor de ontvangst) en dit werkt met de 3310 vlekkeloos. Het toetsenbord werkt daarbij erg fijn.

Apparaat werkt goed, kwaliteit van printen is goed en de features zoals de cardreader zijn prettig.
In combinatie met Win XP werkt de software goed, alleen veroorzaakt soms problemen met afsluiten in Windows. Het verbruik van de cardridges gaat sneller dan verwacht.

Heb jij ook een HP Photosmart 3110 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB)?

ik heb er nu één gekocht, tweedehands, omdat mijn vorige printer niet werkte met windows 8.
De printer werkt goed, behalve de zwarte cartridge. Ondanks een volle cartridge lukt het niet zwarte tekst af te drukken...4 keer de printkoppen gereinigd zonder resultaat
wie heeft een goed idee behalve gelijk de hele printer uit elkaar halen om te kijken of er een slangetje verstopt zit.

gr. Arie