Specificaties Bridge met 3x E27 lampen (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue White and Color Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0) Review

hanoman 16 april 2016, 1.495 views

Philips Hue White and Color Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0)

Werkt prima en geeft een mooi licht. Lichtopbrengst is ook goed. Werkt ook goed met IFTTT.com, aanzetten op basis van zonsondergang ontbreekt. De app is goed en er zijn veel andere apps. Ik mis wel wat aanvullende producten, zoals lampen met een kleine fitting en schakelaars.

Pluspunten

• Mooi licht met veel mogelijkheden
  • Ondersteuningen IFTTT
  • Goede lichtopbrengst
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Geen trigger voor zonsondergang (kan wel via ifttt)
  • Weinig aanvullende producten

Kwaliteit Score: 5

mooie lampen

Ik heb een aktie set gekocht samen met gratis Bloom. Hierdoor werd de prijs een stu aantrekkelijker.
Werkt prima en geeft een mooi licht. Van te voren vroeg ik me af of de lichtopbrengst genoeg zou zijn, maar dit valt erg mee. Werkt ook goed met IFTTT.com, maar ik mis wel het aanzetten op basis van zonsondergang en op basis van andere triggers. Met IFTTT kan dit echter wel. De app is goed en er zijn veel andere apps, die echter vaak niet veel toevoegen.
Ik mis wel wat aanvullende producten, zoals lampen met een kleine fitting, een schakelaar voor niet hue lampen, schemerschakelaar. Op de site van Hue staat nu wel plaatje van lampen met een kleine fitting, dus die zullen wel snel komen.

Heb jij ook een Philips Hue White and Color Starterkit (E27, 3 lampen, met Bridge 2.0)?

Kleine aanvulling: je geeft aan dat je IFTTT.com gebruikt om je lampen te schakelen. Ikzelf vind een externe partij die (buiten jijzelf en Philips) toegang heeft tot je account, en waarvan je niet weet hoe goed ze die gegevens beveiligen een flink risico.

Ik heb thuis een Synology NAS staan dat, binnen mijn eigen LAN en toch altijd aan, beter kan schakelen dan IFTTT. Ik heb een programmaatje gevonden -Sunwait (http://www.risacher.org/sunwait/) dat je uitgebreid kan configureren en dat op de minuut nauwkeurig de zonsopkomst en ondergang aangeeft. In combinatie met een perl script (Huepl - http://www.floodgap.com/software/huepl/) dat de lampen aanstuurt best een prettige combinatie. Sunwait geeft een seintje aan Huepl om de lampen aan of uit te doen als de zon opkomt of ondergaat. Met een cronjob kan je ook op gewone tijden schakelen. En je Hue app op je telefoon (of op je Toon thermostaat) doet ook gewoon mee...