Need for Speed (2015), PC (Windows) Review

wmrichard 15 april 2016, 491 views

Need for Speed (2015), PC (Windows)

Need for Speed, eindelijk weer een ouderwetse NFS. Het hele spel kwam voor mij als een positieve verassing. De verschillende stijlen die je kunt spelen, het verhaal, de mooie graphics en 60 FPS. De cutscenes zijn af entoe wat minder en hij had wat langer gemogen verder een echte aanrader.

Pluspunten

• 60 FPS
  • Graphics
  • Gameplay
  • Stijlen
  • Nieuwe modi

Minpunten

• Slechte cutscenes
  • Had iets langer gemogen

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Need for Speed, eindelijk weer een ouderwetse NFS, of zoals ze zelf zeggen een "reboot". Het hele spel kwam voor mij als een positieve verassing. De verschillende stijlen die je kunt spelen, het verhaal, de mooie graphics en 60 FPS op een GTX 970, (ik weet niet hoe dit is op andere videokaarten).

De cutscenes zijn af en toe wat kinderachtig, maar als je erdoorheen kunt kijken zul je geen spijt hebben van je aanschaf. Het echt kunnen tunen van je auto en de verschillende modi zoals Time trial, Gymkhana, Driften en natuurlijk ouderwets racen maken het een vernieuwende Need for Speed. Als je 1 van de modi minder leuk vindt, kun je er voor kiezen deze niet te doen en verder met het verhaal. Voor elke modi in het spel zit ook een bekende racer.

Het spel opzich heeft redelijk veel content, maar je bent er ook wel met een uur of 15 a 20 doorheen. Het is nog even spannend hoeveel updates er komen, maar dit is voor mij nu het grootste kritiekpunt, juist omdat ik tot nu toe het spel zo goed vind.

Als je van arcade races houdt een echte aanrader, anders zou ik nog even wachten tot hij wat goedkoper wordt. Ik heb hem zelf voor 4 tientjes gekocht, veel meer zou ik er ook niet voor over hebben gehad.

Heb jij ook een Need for Speed (2015), PC (Windows)?

Ik vind het ook een heerlijk spel om af en toe te spelen. Ben zelf een fervente drifter (in games), dus dat komt lekker over :) Al is het niet altijd echt top te noemen.

Ik speel het hier op de PC met een X-One controller en af en toe met een Thrustmaster 458 Italia stuur.
Vind het driften veel fijner met het stuurtje, de rest van de races speel ik liever met de controller.

Vooral de hotrods maken het leuk. De customization is af en toe --> :')

[Reactie gewijzigd door Y_H op 16 april 2016 11:13]