Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 457 (Zilver) Review

Gamebuster 25 juli 2009, laatste update op 26 juli 2009, 1.312 views

Sennheiser HD 457 (Zilver)

Pluspunten

• licht
  • knijp oren niet fijn
  • is compatible met bril
  • geluid is goed
  • goedkoop

Minpunten

• null

Een hele tijd geleden zocht ik een goede koptelefoon. Ik heb enkele koptelefoons geprobeerd en ze deden allemaal pijn aan mijn oren en 1 daarvan was draadloos en daarmee ving ik nederland 1 op. (buren hadden waarschijnlijk ook iets met draadloos geluid)

Ik ging naar de winkel en zag een redelijk goedkope sennheiser liggen. Nou kende ik een mannetje die werktte met geluid en ik zag hem wel eens lopen met een sennheiser, dus ik dacht dat die wel goed zou zijn.

Ik dus voor de sennheiser gaan die, uit mn hoofd gezegt, iets van 30 euro kostte en ging direct naar huis om mijn nieuwe en goedkope aankoop te testen.

1e indruk
Ik was in die tijd in bezit van een creative geluidskaart. Met een 5mm > 3.5mm plugje kon ik mijn nieuwe koptelefoon aansluiten aan het frontpaneel van mijn geluidskaart. Het 1e wat me opviel is dat het mijn 1e koptelefoon was die gewoon niet mijn oren fijnknepen. Ik had altijd van die lompe dure dingen gehad en die knepen mijn oren gewoon plat; deze dus niet. Vooral omdat ik een bril draag kunnen koptelefoons wel eens ruzie hebben met mn bril. Deze zit gelukkig prima.

Het geluid
Ik startte een spelletje op en begon het te spelen. Wat me opviel was dat het geluid wel anders klonk dan mijn vorige koptelefoon. Het geluid was prettig om naar te luisteren en ik hoefde voor het eerst niet de bas uit te zetten om te voorkomen dat ik koppijn kreeg.

Afsluiten doet deze koptelefoon totaal niet. Alle omgevingsgeluiden zijn prima hoorbaar. Voor de ene een nadeel, voor de andere een voordeel. In mijn geval vind ik dat geen probleem.

(geen) Oorknijpers
Na een uur of 2 de koptelefoon gebruikt te hebben had ik nog steeds geen last van mn oren: prima koptelefoon dus.

Nu, ondertussen in bezit van een 2e exemplaar, heb ik nog steeds bijna nooit last van mijn oren. Alleen als ik 'm de hele dag opheb krijg ik last van mijn oren... maar de hele dag met koptelefoon op lijkt me ook niet echt goed voor je oren.

Stevig
Ik ben nu in bezit van een 2e exemplaar. De 1e had een kabelbruik bij de ingang van de linkerkant van de koptelefoon: de linkerkant deed het dus niet meer. Dat gebeurde pas na ongeveer een jaar redelijk intensief gebruik van de koptelefoon. Dat vind ik persoonlijk erg netjes voor een koptelefoon.

2e exemplaar is nu enkele maanden oud en werkt ook prima.

De kabel
De kabel zelf is gewoon een normale kabel en lijkt me niet geschikt om even flink hard aan te trekken, maar dat moet je ook niet doen met zo'n kabel. De kabel is ook redelijk lang.

Ik vind het de beste koptelefoon die ik ooit in handen heb gehad. Hij stoort me niet wanneer ik 'm op heb en geluid is precies zoals ik het wil hebben.

Heb jij ook een Sennheiser HD 457 (Zilver)?

nette review :) voor mij een andere koptelefoon geworden
Wel jammer dat ik nu al twee heb versleten door de wat gebrekkige kwaliteit van de draad (eerste viel gelukkig onder de garantie).

Geloof dat ze dit tegenwoordig vervangbaar hebben gemaakt. Dat is wel zo handig want dit gekloot ben ik nu wel klaar mee. Misschien binnenkort maar eens even stukje draadknippen en opnieuw solderen. Trouwens net een wireless philips koptelefoontje Philips SHB9100 Zwart (60eu) gekocht dus paar tientjes meer. Kwalitiet is toch wel merkbaar minder daarvan, vooral wireless trek ik de kwaliteit het slecht. Al met al was deze sennheiser toch een best goede koptelefoon.

[Reactie gewijzigd door Roberdus op 27 september 2013 20:55]