TomTom GO 6100 (Wereldwijd) Review

Wizzard22 14 april 2016, 676 views

TomTom GO 6100 (Wereldwijd)

Een goede navigatie systeem, maar het update programma is bagger. Er zit lopen de reclame in het update venster wat bandbrede kost Ik heb de reclame niet nodig als laatste update duurde 3 dagen omdat het programma mijn tomtom tekens eruit gooide . Ook herkent hij en eigen SD-card niet.

Pluspunten

• goede navigatie

Minpunten

• slechte update software
  • reclame in het update venster
  • ijgen SD-card word wel geformatteerd maar door het programma niet herkend

Design & bouwkwaliteit Score: 1
Instructies Score: 3
Kaartmateriaal Score: 5
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 2
Een goede navigatie systeem, maar het update programma is bagger. Er zit lopen de reclame in het update venster wat bandbrede kost en irritant is.Ik heb een lifetime update,
heb de reclame niet nodig.
Mijn laatste update duurde 3 dagen omdat het programma mijn tomtom tekens eruit gooide en mijn Europa-map beschadigt heeft. Ik had dus geen kaard meer op mijn tomtom.de herstel functie werkt ook niet.
Ook herkent hij en eigen SD-card niet. het apparaat heft hem zonder moeite geformatteerd en geeft ook aan dat hij gered is voor gebruik.
Ik heb het programma minimaal 10 keer nieuw ge´nstalleerd voor dat ik eindelijk weer een map op mijn Tomtom had,maar het probleem met updaten is gebleven.
Ook mis ik een bluetooth-verbinding voor het handsfree bellen.
het geheugen is met 8 GB veel te klein. een apparaat in dit segment moet ten minste 32 GB hebben.
het is namelijk niet mogelijk om een volledige kaard met alles erop en eraan plus het besturing systeem op het standaard geheugen te installeren. Volgens mijn heft Tomtom zelf geen idee hoe ze dit moeten oplossen. Ik heb al en hele hoop updates van mydrive-connect gehad en geen een heft het probleem opgelost het is alleen maar groter geworden.
Het is mijn derde Tomtom de eerste heft zonder problemen 8 jaar gedraaid, de tweede heeft net geen twee jaar gedraaid en had vanaf het begin het zelfde probleem als de derde die ik nu heb.
mijn conclusie is dat Tomtom allen nog maar gedesinteresseerd is om zijn zakken te vullen en geen betrouwbaar apparaat meer op de markt te brengen.
als dit niet snel veranderd is dit mijn laatste Tomtom.
Ik raad ook iedereen af om op het moment een Tomtom te kopen tot zij dit probleem opgelost hebben

Heb jij ook een TomTom GO 6100 (Wereldwijd)?

dit is geen review maar een frustratie van je af schrijven |:(
totaal nutteloos :X
heb nu net sinds 3 dagen er ook 1 en kom die problemen die jij beschrijft totaal niet tegen
zelfs met de "oude" start 25 niet
sd card erin en hoppa hij word herkent en geformarteerd en klaar voor gebruik ik kan zelfs kaarten erop zetten
en 8 Gb is voldoende hij zet er met gemak heel europa op bij mij oude zelfs de keus of gedeelte op toestel of geheel op de sdcard
en hoe bandbreedte van reklame je heb hopelijk toch wel een cable provider met internet en niet een
"ouderwets" adsl lijntje van 6 Mb
Ik Raad dus iedereen aan om deze review gewoon te negeren
Dit lijkt inderdaad meer om je frustraties af te reageren maar ik zou ook een keer de spellingscontrole erover halen want wat is "ijgen" en nog meer diverse andere spelfouten.

Ik heb laatst een Go5000 geinstalleerd. Prima. SD kaart erin en wordt keurig herkend en werkt ook. Ook TomTom updateprogramma is prima en updates kwamen goed binnen. Het duurt inderdaad even maar als je een grote map hebt, dan kan het en hoort het erbij.
Review leest ook niet heel gemakkelijk, maar ik moet wel toegeven dat ik het met sommige dingen wel eens ben.

Heb zelf een Tomtom Go Live 825 welke met MyDrive Connect geupdate moet worden en dit gaat nooit zonder problemen. Momenteel is mijn navigatie wederom 'bricked'. Inmiddels al een reset of 4 verder maar krijg er ook nog geen kaart op.

Dus ook namens mij waarschuwing; de software van Tomtom geeft erg vaak en veel problemen. Erg jammer gezien de hardware juist zo goed is :/
Zijn nu 1 jaar later en 4 major updates geweest en maar 1 enkele keer dat hij connectie verloor maar ging gewoon verder waar hij was gebleven.
1e kwartaal 2017 is nu om dus binnenkort zal er wel weer een nieuwe kaart versie verschijnen
Wel moet ik toegeven dat niet bij elke update er ook daadwerkelijk alle straten en wegen worden
vernieuwd.
sinds 7 maand is hier de N361 is omgelegd en die word nog steeds niet juist weergegeven in de laatste kaart (985.xxxx) terwijl googlemaps deze al maanden wel juist weergeeft.
vraag blijft dan ook is tomtom nu laks of de instanties die het moeten doorgeven.