Brother ADS-2600W Review

Rimboeloper 12 april 2016, laatste update op 9 november 2018, 789 views Product gekocht

Brother ADS-2600W

Snelle A4 netwerk-documentscanner die razendsnel volautomatisch dikke rapporten van maximaal 50 pagina's dubbelzijdig scant.

Pluspunten

• Zeer snel, zeker in vergelijking met mijn Epson GT-20000N Pro
  • Scant dubbelzijdig met een scanresolutie van 600dpi x 600dpi
  • Ethernet aansluiting
  • Kleuren touchsreen invoerscherm
  • Ondersteund scannen naar je iPhone en/of iPad

Minpunten

• Moeite met detecteren van dunne vellen in afwijkend formaat
  • Kleurdiepte te laag voor inscannen van foto's

Driverkwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Snelheid zwart Score: 5
Snelheid kleur Score: 5
Scankwaliteit Score: 4
Gemaakt voor de Mac
Een A4 netwerk-documentscanner die perfect samenwerkt met mijn Mac Pro (Hexacoremodel uit 2013) die op het besturingssysteem MacOS 10.14 Mojave draait. De scanner aansluiten is echt “plug en play” en wordt automatisch door mijn Mac herkent. Om optimaal van alle uitgebreide mogelijkheden van de scanner gebruik te maken is het wel noodzakelijk om de laatste drivers van de Brother-webpagina te downloaden. Zelf heb ik de betreffende scanner aangesloten via een ethernetkabel op mijn netwerk zodat ik de scans naar iedere computer in mijn netwerk kan sturen. Ook dat gaat “plug en play” via het netwerk-hulpprogramma in OSX.

Gebruikservaring
Snelle netwerk-documentscanner die razendsnel volautomatisch dikke rapporten van maximaal 50 pagina's in A4-formaat dubbelzijdig scant. Wel heeft de scanner vaak moeite met het detecteren van dunne vellen van afwijkend formaat. Gelukkig gaat inscannen van documenten met afwijkende maten wel weer goed als je het betreffende formaat vooraf in de scanner invoert. Daarnaast biedt deze scanner een zeer gebruiksvriendelijk kleuren touchscreen invoerscherm wat de bediening van het apparaat zeer ten goede komt. Verder wordt scannen naar je iPhone en/of iPad ook ondersteund.

Goede prijs-kwaliteitsverhouding
Deze Brother ADS-2600W netwerk-documentscanner heeft een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding en biedt veel waar voor zijn geld. Voor goed vierhonderd euro haal je een snelle gebruiksvriendelijke netwerkscanner in huis die weinig ruimte inneemt, razend snel is en perfect communiceert met al je iOS mobiele apparaten.

Software niet zo uitgebreid
De software die je bij de scanner geleverd krijgt had wat mij betreft wel wat uitgebreider gemogen. Zeker als je het vergelijkt met de software die ik bij mijn Epson GT-20000N Pro meekreeg. Je kunt met de bijgeleverde software alleen het contrast, formaat, kleurdiepte en resolutie instellen. Hierdoor kan de bewerking van documenten met hoge contrasten wat problemen opleveren. Gelukkig biedt de scannersoftware in MacOS 10.14 Mojave wel wat meer mogelijkheden en kan ik de scans ook nog nabewerken met het programma “Epson Scan”, het scanbewerkingsprogramma die ik bij mijn Epson scanner meegeleverd heb gekregen.

Heb jij ook een Brother ADS-2600W?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.