Acer Travelmate 4002WLMI (P-M 1.6GHz; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; XP Home) Review

2Wins4Ever 25 februari 2008, 1.419 views

Pluspunten

• Prachtig (breed)beeld, fijn toetsenbord, heerlijk snel, probleemloze installatie WinXP inclusief alle drivers en standaard meegeleverde toepassingen, draadloos- en bedraad netwerk zonder enig probleem, batterij gaat vrij lang mee (3u+)
  • Probleemloos cd's en dvd's branden!
  • Veel info over Linux op Acer laptops te vinden

Minpunten

• Aansluitpunten voor muis, USB, LAN, telefoon en S-Video zitten dicht op elkaar aan de rechterzijde; zou makkelijker zijn aan de achterzijde.
  • Jammer dat BlueTooth geen standaard fabrieksoptie is.
  • De extra garantie van twee jaar bovenop de een jaar van de fabriek heeft zich inmiddels al terugbetaald. Ongeveer anderhalf jaar na aanschaf ging de cd/dvd speler/schrijver stuk en na twee-en-een half jaar gaf het beeld scherm de geest. Beide keren is het apparaat opgehaald en na ongeveer 10 dagen weer netjes gerepareerd thuisbezorgd. Tsja, jammer maar dat kan gebeuren wanneer het apparaat intensief wordt gebruikt.

Bij het zoeken naar een nieuwe laptop veelvuldig zitten bladeren in allerlei reviews, daarom is het niet meer dan redelijk om ook mijn (onze) ervaring(en) te delen met anderen.

Onze eerste ervaringen met Acer laptops (4001) waren niet zo geweldig. De eerste 4001 gekocht op zaterdag en op zondag al om moeten ruilen omdat deze helemaal niet wilde starten. De tweede startte wel en begon al rap met de software installatie. Bij een van de laatste 'reboots' hing de laptop om daarna op onvoorspelbare momenten te bevriezen (waarschijnlijk een
geheugen probleem. Weer terug en nu maar omgeruild voor geld. Volgens servicebalie was deze situatie redelijk uitzonderlijk.

Goed nagedacht en verder gezocht waarbij toch weer duidelijk werd dat prijs/prestatie verhouding van Acers gewoon goed is. Toch maar weer een besteld, en ditmaal een 4002WLMi met betere specs!!!

Dat is nu bijna 2 jaar geleden. Het apparaat staat bij ons op de eettafel en wordt door twee volwassenen en twee kinderen ELKE dag urenlang gebruikt om te surfen, te gamen en te werken. Tot op heden absoluut geen spijt van de aankoop.

Gezien het intensieve gebruik van het apparaat hebben we inmiddels een verlengd garantie pakket (Acer Advantage) gekocht.

Heb jij ook een Acer Travelmate 4002WLMI (P-M 1.6GHz; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; XP Home)?