Asus ZenPad 8.0 (Z380C) 2GB ram Wit Review

SaraSierNewbie 10 april 2016, laatste update op 10 april 2016, 270 views

Asus ZenPad 8.0 (Z380C) 2GB ram Wit

Pluspunten

• Design
  • Geheugen
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Veel accessoires

Minpunten

• Accu
  • Veel bloatware
  • Camera

Ik was al even op zoek naar een tablet die handig is in gebruik en niet veel plaats inneemt, maar toch groter is dan de gemiddelde smartphone.
De tablet ging ik voornamelijk gebruiken als agenda.
Doordat het scherm ideaal is van grootte en dat je meer kan zien dan op het scherm van een smartphone, nam ik al snel de tablet om daar iets mee op te zoeken.

Design

Heel mooi design, ligt gemakkelijk in de hand en is niet zwaar.
Er is heel veel keuze aan accessoires, zoals de power case, zen case (verschillende gekleurde hoesjes), audio case...
De externe lader kan je als hoes gebruiken en is zeker een meerwaarde om aan te kopen, omdat de interne accu niet lang mee gaat bij intensief gebruik.
Ook de audio case is een handige meerwaarde om muziek af te spelen. De geluidskwaliteit wordt nog beter.
Door de vele gekleurde hoesjes kan je regelmatig afwisselen en ziet de tablet er nog luxueuzer uit.

Scherm

De kwaliteit van het scherm is voor mij voldoende. Alles is scherp, zowel tekst als afbeeldingen. Door het aanpassen van de helderheid van het scherm of het inschakelen van de blauwlichtfilter, veranderd er weinig tot niets aan de beeldkwaliteit.

Accu

De batterij gaat niet zo lang mee, vanaf dat je iets aan het opzoeken bent op internet geraakt de accu heel snel leeg. Na enkele uren intensief gebruik moet de tablet al snel terug opgeladen worden. Hier is het dan handig als je de externe lader kan gebruiken.

Verbinding met internet

Telkens de tablet uit slaapstand komt, moest ik opnieuw verbinding maken met het internet. Dit was eenvoudig op te lossen door de wifi aan en uit te zetten.
De verbinding met het internet en het laden van e-mails en webpagina’s verloopt trager dan met andere apparaten.

Opslag

De opslag op de tablet is voldoende voor mijn doeleinde, maar het is wel handig om te weten dat het geheugen ook uitgebreid kan worden met een micro SD kaartje.

Camera

De beide camera’s hebben maar een zeer gematigde kwaliteit. Op het moment dat de foto’s getrokken worden is het scherm alles behalve zuiver, kijk je nadien naar de getrokken foto’s is dit al wat beter, maar nog niet volgens wens.

Apps

Er staan heel veel apps op de tablet die niet gebruikt worden. Persoonlijk vind ik dat wat storend, maar ze zijn makkelijk te verwijderen.

Conclusie: zeer tevreden. Prijs - kwaliteit is dit een heel goed toestel die voldoet aan alle verwachtingen maar hier en daar kleine minpuntjes heeft.

Heb jij ook een Asus ZenPad 8.0 (Z380C) 2GB ram Wit?