Audio-Technica ATH-M50X (Zwart) Review

RichieB 10 april 2016, laatste update op 10 april 2016, 288 views

Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)

Zeer mooie en comfortabele hoofdtelefoon die muziek heel natuurlijk en gebalanceerd weergeeft.

Pluspunten

• Natuurlijk geluidsweergave
  • 3 verschillende snoertjes
  • Goede comfortabele pasvorm

Minpunten

• Op een iPhone 6S niet erg hard

Ik wilde de Xiaomi Mi headphones kopen, maar heb lang getwijfeld tussen de ATH-M50X en de Xiaomi Mi. Uiteindelijk heb ik Xiaomi Mi besteld, maar terwijl ik wachtte tot die geleverd werd kwam ik een goede deal tegen voor een refurbished ATH-M50XBL. Dus die ook maar gekocht. Nu kan ik ze mooi vergelijken. :9 Ik vergelijk met de over-ear pads van de Xiaomi Mi (er worden daar 3 verschillende pads meegeleverd).

De afwerking van de ATH-M50X en Xiaomi Mi zijn vergelijkbaar van kwaliteit. De ATH-M50X is wel iets groter en steviger. Opgevouwen zijn ze ongeveer even groot.

Ik wilde een koptelefoon die allereerst goed geluid geeft en comfortabel zit. Dat is bij zowel de ATH-M50X en Xiaomi Mi prima voor elkaar. De geluidsweergave van de ATH-M50X is natuurlijker en meer vlak. De Xiaomi Mi is wat harder en heeft meer bas. Maar bij de Xiaomi Mi mis ik de helderheid van de hoge tonen die de ATH-M50X juist heel mooi weergeeft. Ik heb getest met een iPhone 6S en iPad Air 2 die beiden even hard speelden. Het maximale geluidniveau was op de ATH-M50X voldoende, maar niet heel erg hard. De Xiaomi Mi was duidelijk luider, vooral in de lage tonen. Persoonlijk is hij voor mij hard genoeg, maar moet je veel lawaai overstemmen of wil je je oren beschadigen dan heb je een extra versterker nodig. ;)

Ik heb ook nog even kort getest met een Bose QuietComfort 2 set. Die kostte 8 jaar geleden 300 en ligt qua comfort en geluidsweergave heel dicht bij de ATH-M50X. De Bose heeft Acoustic Noise Cancelling wat bij lang gebruik je oren vermoeide.

Als ik deze test eerder had kunnen doen had ik alleen de ATH-M50XBL gekocht. Die klinkt gewoon het best. Niet dat de Xiaomi Mi slecht klinkt. Zeker als je eerst de Xiaomi Mi op zet is die prima. Maar wissel je ze snel af dan is voor mij 100% duidelijk dat de ATH-M50XBL de betere koptelefoon is. Ik vind die persoonlijk ook mooier dan de Xiaomi Mi. Niet heel belangrijk, maar mooi meegenomen. :)

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)?