Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 82mm - Bekijk alle specificaties

Sony FE 24-70 mm F2.8 GM Review

Superdaantje 8 april 2016, laatste update op 5 juni 2016, 317 views

Sony FE 24-70 mm F2.8 GM

Mijn ervaring is nog maar erg kort met dit objectief, maar hij is groot lomp, maar..... kan met alle gemak meekomen met de Canon en Nikon varianten. En met de stabilisatie in body van de a7rII heb ik geen klagen over het ontbreken van de IS. Topper!!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • bouwkwaliteit
  • Randscherpte erg goed

Minpunten

• prijs is wel fors

AF-snelheid Score: 4
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Ik was altijd fan van de Canon 24-70 II (nog steeds), maar de Sony 24-70 G Master. Staat nu toch boven aan. Hij is wel groot en zwaar voor de Sony a7 series, maar hier zelf geen Problem mee. Gebruik op de Sony a7R II geen batterij grip. Wel een L bracket.

Schepte, bokeh is gewoon weg Top. Vervorming zoals ton vorming niet ontdekt. Maakt het waar wat Sony heeft aangegeven bij de introductie.

Ben je opzoek naar handzaam en compact. Dan is dit niet jouw objectief. Zoek je beste van het beste voor je Sony a7 serie camera en is geld geen probleem. Dan is dit een geweldige optie. Voor mij persoonlijk stuk beter dan de metabone Canon 24-70 II combinatie. Autofocuss van de Sony is spot on.

Brouwkwaliteit is echt goed. Had gelijk een premium gevoel en zo ziet de afwerking er ook uit. Lock button van de zoom. Handige feature.

Prijs is enige echte minpunt al heb ik een mooie korting gehad van paar honderd euro.

Heb jij ook een Sony FE 24-70 mm F2.8 GM?