1 review

Spigen Curved Crystal Screenprotector Samsung Galaxy S7(Galaxy S7)

Specificaties Screenprotector (Samsung-compatible) - Bekijk alle specificaties

Spigen Curved Crystal Screenprotector Samsung Galaxy S7(Galaxy S7) Review

Arjan A 8 april 2016, laatste update op 8 april 2016, 1.324 views

Spigen Curved Crystal Screenprotector Samsung Galaxy S7(Galaxy S7)

De eerste edge-to-edge-screenprotector voor de S7 met curved randen die ik zo snel in NL kon bestellen. Komt met 2 protectors en accessoires om stof te verwijderen, plus vochtig doekje. Aanbrengen gaat lastiger dan ik gewend ben en vergt meer precisie dan gewoonlijk, anders gaat het mis bij de rand(en).

Pluspunten

• Duidelijke instructies
  • Veel anti-stof accessoires
  • Extra protector
  • Dekt af inclusief curved rand (niet edge-S7)
  • Na goed aanbrengen nagenoeg onzichtbaar

Minpunten

• Bij verwijderen front-sheet, gaat de protector mee omhoog
  • Komt net niet helemaal tot de rand (enkele tienden mm te kort)
  • Had boven en onder iets groter gemogen

Het duurde eventjes voordat in Nederland een goede edge-to-edge protector te vinden was voor de Galaxy S7 (de "gewone").

Het doosje is plat genoeg om met brievenbuspost bezorgd te krijgen, en bevat naast de screenprotector zelf nog de volgende accessoires:
- Stofverwijderings-stikkers (4x)
- Ankerstikkers (tijdelijk, als plaatsingshulpmiddel)
- Vochtig doekje
- Bubbleverwijderaar (plastic plaatje om mee te vegen)
- Extra screenprotector
- Instructies in het Engels

Het aanbrengen zelf ging lastiger dan ik gewend ben met screenprotectors. Dat heeft oa te maken met de afgeronde linker- en rechterzijkant van het scherm. Door die afrondingen is het zaak om de screenprotector exact goed te plaatsen, anders houdt één van de twee zijden te weinig protector over, en wil deze niet goed over de 'curve' plakken.
De protector komt van rand tot rand (links/rechts) maar mist toch net een paar tiende millimeter in de breedte, let daarop bij het aanbrengen.

Uiteindelijk ging het aanbrengen redelijk snel, totdat alles er netjes op zat en ik het front-velletje moest verwijderen (voor de niet-ervaren protector-plakkers: een protector wordt doorgaans aan de voor- en achterkant beschermd met een velletje plastic dat exact even groot is en welke je moet verwijderen voor je de protector aanbrengt (back) en als deze er opgeplakt is (front)). Het front-velletje zit te goed vast aan de screenprotector, waarbij zelfs met heel voorzichtig verwijderen de screenprotector weer mee omhooggetrokken wordt. Dit kan wat ergernis geven, zeker als blijkt dat daarna toch een bubbeltje is ontstaan.
Als het front-velletje eenmaal is verwijderd, is het ook makkelijker om de gebogen randen wat beter aan te drukken.

De screenprotector lijkt dunner te zijn dan ik gewend ben, maar het het zorgt er ook voor dat deze bijna niet te zien is op de telefoon. De beeldkwaliteit gaat er niet op achteruit, en ook kan ik geen regenboog-effecten of andere verschijnselen vinden, die je soms weleens tegenkomt bij een protector.

Heb jij ook een Spigen Curved Crystal Screenprotector Samsung Galaxy S7(Galaxy S7)?